Instructies bardienst en Corona Coördinatoren

Laatst aangepast: 29 september 2020

De indeling voor bardiensten en CoCo’s is op de Bardiensten pagina te vinden.

Zaal

– Neem een eigen hesje mee zodat je herkenbaar bent als corona-coördinator.
– Zorg ervoor dat er geen ouder mee de hal inloopt.
– Laat de kinderen bij binnenkomst de handen desinfecteren.
– Laat de kinderen de looproutes volgen.
– De kantine en kleedkamers zijn dicht, het is dus niet mogelijk om gebruik te maken van de kleedkamers.

Veld

In deze tijden van Corona proberen we een zo normaal mogelijke openstelling te houden, binnen de grenzen van wat mag. Hiertoe is het terras ingedeeld in vakken met elk een tafel voor maximaal 4 personen. Zaken op het terras worden in principe geregeld door de aanwezige Corona Coördinatoren (CoCo’s). De bardienst regelt vanzelfsprekend de zaken achter de bar (binnen).

Corona Coördinatoren

Het is niet de bedoeling dat Corona Coördinatoren ‘politie-agentje’ gaan spelen. We verwachten dat mensen zich zelf aan de regels houden en waar nodig elkaar corrigeren. Dit is in het belang van de hele vereniging. De CoCo heeft als taak om zaken zoveel mogelijk in goede banen te leiden:

➢  Lees de maatregelen en regels door

➢ Zorg dat er een welkomsttafel staat bij de ingang en draag een hesje zodat je goed zichtbaar bent.

➢ Vraag mensen bij het betreden van het terrein of ze klachten hebben (gehad)

➢ Laat alleen mensen toe tot het terrein die komen korfballen, training geven, een team begeleiden of een vrijwilligerstaak komen verrichten.