VEO scoort te weinig

Ook in de 3e wedstrijd van het veldseizoen liep VEO tegen een nederlaag aan. In Drachten bleef de thuisclub steeds aan de goede kant van de score en eindigde de wedstrijd in 12-8.

Na de krappe nederlaag in de openingswedstrijd tegen Rohda en de ruime nederlaag tegen Die Haghe op dinsdag, was het nu zaak voor de korfballers van VEO om de eerste punten binnen te halen. Gelet op de ranglijst leek dat tegen Drachten / Van der Wiel een mogelijkheid, want de Friezen hadden uit de 1e twee wedstrijden ook niet meer dan een enkel punt gehaald.

Maar in de praktijk bleek er voor VEO weinig te halen. Drachten had van het begin af aan een voorsprong en wat VEO ook probeerde, het kwam niet echt dichterbij. Zo kwam de ruststand bij 7-4.

Na de pauze een vergelijkbaar beeld: VEO had moeite met scoren en als dat na een wat langere periode van aanvallen wel lukte, dan was het steeds Drachten dat weer een snel antwoord had. Het verschil werd daarom niet veel groter, maar ook niet veel kleiner. VEO kon tot op 2 punten terug komen, maar de laatste goals waren toch voor Drachten dat met 12-8 beide punten in eigen huis hield.

VEO coach Maarten Taffijn was tevreden over het verdedigend spel van zijn ploeg: “Als je op dit niveau 12 doelpunten door laat in een wedstrijd, dan is dat niet slecht. Maar er zelf maar 8 scoren, dat is echt te weinig. We moeten dan ook zorgen dat we scherper zijn in het aanvalsspel. Tegen Die Haghe scoorden we ook maar 8 goals, maar toen waren er wel genoeg  goed kansen. Die kansen hadden we vanmiddag veel minder”.

Voor VEO wacht komende zaterdag een nieuwe kans als het eveneens puntloze Victum/War Child op bezoek komt op sportpark Westvliet. Aanvang van de wedstrijd is 15:30.