VEO beloont zich niet na uitstekende start

In de laatste veldwedstrijd van 2014 slaagden de korfballers van VEO er niet in om de knappe voorsprong van de eerste 25 minuten tot het einde toe vol te houden. Tegenstander Rust Roest herpakte zich en won uiteindelijk nog ruim met 14-21.

In de laatste veldwedstrijd voor de start van de zaalcompetitie was het Eindhovense Rust Roest te gast op sportpark Westvliet. De Voorburgers wachten nog steeds op hun eerste punten in de competitie, maar namen deze wedstrijd wel het voortouw. Met goed en aantrekkelijk spel werd Rust Roest onder druk gezet. Er werden goede kansen gecreëerd en die werden ook benut.

De 9-4 tussenstand die na 25 minuten op het bord stond was dan ook geheel terecht. Maar ook verrassend en daarmee sloop er een bepaalde onzekerheid in het spel van VEO. Het spel verkrampte en er werden niet altijd meer de juiste keuzes gemaakt. Aan de andere kant kwam Rust Roest beter in zijn spel en ging ook beter schieten. Een 9-6 tussenstand bleef lang in stand, maar het lukte VEO niet het gat weer op 4 goals te krijgen. Rust Roest scoorde als eerste en kwam nog voor rust op gelijke hoogte: 9-9.

Ook na de pauze waren het de gasten die eerste scoorden en toen VEO in de periode daarna wel de kansen kreeg, maar ze niet afmaakte, was de wedstrijd eigenlijk snel beslist. Rust Roest liep uit naar 10-13 en had de wedstrijd op slot. De ploeg speelde nu beter, maar scoorde vooral ook veel gemakkelijker, met name over de dames. De eindstand werd uiteindelijk 14-21.

Voor VEO begint nu de voorbereiding op de zaalcompetitie, waarin het een klasse lager uitkomt, namelijk in de 1e klasse.