Wedstrijdverslagen zat 9 september; B1 C1 Update!

Ook dit jaar hopen we op veel verslagen. Een paar regels of een paar foto’s is al genoeg. Stuur op die foto! schrijf dat tekstje! luuk@neureka.nl

Zaterdag 9 september 2017

VEO B1 laat NIO spartelen

Na een heuse wolkbreuk boven de velden van CKV NIO Rotterdam besloot de scheidsrechter, met de toepasselijke naam Boot, om de wedstrijd een half uurtje later aan te vangen. De velden waren bijna volledig ondergelopen, het leek wel een buitenzwembad. Gelukkig hield het op met regenen en werd het kunstgrasveld door NIO in korte tijd met vloerwissers redelijk droog gemaakt. De wedstrijd kon beginnen. Vorige week hadden beide ploegen overtuigend gewonnen van hun tegenstanders. NIO zelfs met 8-22 van Weidevogels. Vandaar dat onze B1 goed scherp begon in deze spannende pot. Al in de eerste minuut werd er 0-1 gescoord en had VEO de kletsnat geregende NIO dames en heren goed bij de keel. NIO zou nooit meer op voorsprong komen, maar ontworstelde zich uit VEO’s greep en kwamen een stuk terug. Maar het heeft er alle schijn van dat dit VEO B1 een heel leuk team is dat in staat is om belangrijke potten te winnen. Als kantekening kan geplaatst worden dat een aantal tegendoelpunten voortkwamen uit foutjes van VEO, maar voor de toeschouwer was het aangenaam  om naar te kijken. Dat vond overigens niet iedereen in Rotterdam maar de weergoden waren het er wel mee eens, aangezien er een lekker zonnetje kwam aan het eind van de wedstrijd.

10-16 eindstand. B1 staat bovenaan met een doelgemiddelde van +16. Ben benieuwd wat dat volgende week gaat worden.

Terwijl NIO zich koudloopt in de stromende regen, loopt VEO zich warm in de gang. Prima tactiek!
Merle scoort hier met een fraaie doorloop het 15de doelpunt tegen NIO.

Avanti C1 – VEO C1

door Mandy Mulder

Bij vertrek naar Pijnacker kwam de regen met bakken de lucht uit. Dat ging wat worden voor de topper van dit veldseizoen. Eenmaal op het veld aangekomen bleef het regenen. De rijdende ouders waren allemaal voorzien van een paraplu .Zelfs voor de coaches Bram en Phillip hadden zij er twee meegenomen. De wedstrijd begon met een harde (onweers-) knal en op een veld met plassen in de hoeken. Daarna werd het langzaam droog, terwijl dat volgens Buienradar nog niet zo zou moeten zijn! VEO moest vooral wennen aan de lengte van de tegenstander. Zelfs Inez had een tegenstander die een halve kop groter was en Kenai had er één waar hij wel drie keer inpaste.

In het begin scoorde Avanti eerst en daarna VEO weer, het werd 1-1 en 2-2. Daarna brak een lastigere fase aan. De bal was in de aanval vaak na één keer schieten weg. Zo stond Avanti op 3-2 en kon er net voor de rust nog 4-2 inschieten. Avanti kwam ook beter de kleedkamer uit.  Na 5 minuten spelen stond VEO 6-2 achter. Maar de C1 herpakte zich en begonnen aan een ware inhaalrace. Ze gingen sneller spelen en beter plaatsen. Zo werd het van 7-3, 7-5 en daarna 8-6. De laatste minuten waren spannend. We konden nog wel 8-7 scoren,maar de tijd was net te kort om het nog gelijk te maken.

Bram en Phillip hebben deze wedstrijd voldoende verbeterpunten gezien. Dat is mooi, daar kan C1 de komende drie weken aan werken. Daarna komt Avanti voor de returnwedstrijd naar de Groene Zoom. En dan moeten we nog zien wie er wint!