Wedstrijdverslagen 13 mei: D1

VEO D1 moet met zeven overleven.

door Luuk van Hees

Vandaag reist VEO D1 naar Bodegraven voor de return van vorige week tegen Vriendenschaar.

Het onderlinge duel werd vorige week in het voordeel van VEO beslecht na een doelpuntloze tweede helft. Het gastvrije en vriendelijke sportpark van Vriendenschaar werd het toneel van een strijd met bloed, zweet en gapen. VEO speelde de wedstrijd uit met 7 spelers.

Na het vorige duel heeft Vriendenschaar haar opstelling gewijzigd. VEO begon met het Kenai, Inez, Deborah en Mees in de aanval. Ines was niet topfit schoot toch het eerste doelpunt binnen. Kenai daarentegen had schijnbaar wel goed geslapen en met een mooie doorloop werd een minuut later de 0-2 gescoord.  Ook Deborah had er zin in en na een tegentreffer schoot zij de D1 naar 1-3 in het eerste kwart.

Veo heerste in het tweede kwart, Kelt ving af en scoorde in één beweging. Een echte “Rieks-bal” vond ie zelf. Daarna scoorde Pepijn 1-5, Sabine, van ver, 1-6. Het leek erop dat de tactische veranderingen van Vriendeschaar niet echt vruchten afwierp. Langs de lijn stonden 4 coaches, van ieder team 2, intensief te coachen.

Vriendenschaar scoorde nog een doelpunt maar had veel moeite om de bal naar de aanval te brengen. De rust breekt aan in deze schijnbaar voorspelbare wedstrijd met een 2-6 voorsprong.

Na de rust lijkt de wedstrijd inderdaad in de pocket te zitten, Veo scoort en vooral Kenai is nog steeds wakker met 2 mooie doorloopballen. De laatste een even fraaie als verassende  1-2 combinatie met Inez na een vrije worp. Maar ook Vriendenschaar scoort met een paar mooie afstandschoten.

Het is 4-9, vakwissel en tot zover nog niets aan de hand. Maar er komt een onverwachtse ontwikkeling..

Tijdens de jacht op de bal in de aanval komt Pepijn hard in aanraking met de elleboog van Kelt en gaat neer. Een flikke bloedneus als gevolg die niet zomaar overgaat. VEO gaat met zeven spelers verder vanaf het begin van het vierde kwart terwijl Pepijn in de dug-out wordt verzorgd. Jammer dat er geen reservespeler is meegereisd.

Het onvolledige aanvallende vak heeft het zwaar, maar Kelt weet de bewaking van 2 heertjes te trotseren en het troika weet zelfs nog te scoren via Sabine. Je verzint het niet, wat een toppers! Aan de andere kant houdt men de boel goed dicht en tegen het einde van de wedstrijd is de bal zo weinig in het vak dat de tegenstander handjes beginnen te geven en de paal wordt verwijderd! Dit wordt gelukkig snel hersteld (want dat is wel heel lastig scoren)  de wedstrijd moet nog minuten door. Nog 1 doelpunt krijgt VEO tegen voordat de scheids het eindsignaal geeft. Eindstand 5-10. VEO D1 weet zich vanaf vandaag verzekerd van een (gedeeld) kampioenschap. En met Pepijn is het trouwens helemaal goedgekomen, hij kan weer lachen na deze mooie prestatie van zijn team.