Wedstrijdverslag VEO C1 – Tempo C1

In volledig andere weersomstandigheden trof VEO C1 dezelfde tegenstander als vorige week: Tempo C1. Toen bleek dit team letterlijk en figuurlijk een maatje te groot. Dat zou deze week niet anders zijn en dat leverde logischerwijs frustraties op bij onze C1. Frustraties die begrijpelijk zijn, maar niet zo zeer terecht… Als er puur naar de score gekeken wordt, lijkt het alsof de C1 het alleen maar minder gaat doen, maar als je de wedstrijden kijkt dan zie je juist wél vooruitgang.

Het lukte VEO C1 deze zaterdag om de ‘gewone’ aanvallen van Tempo veel beter te neutraliseren. Het lukte de C1 om aanvallend meer kansen te creëren dan vorige week. En het lukte de C1 om tot het einde toe te blijven gaan; onze twee doelpunten vielen dan ook in het laatste deel van de wedstrijd. Vanuit mooie combinaties werd er toen een handvol kansen gecreëerd, waaruit onze beide doelpunten vielen.

De (vele) tegendoelpunten kwamen vandaag vooral voort uit het maken van steeds dezelfde slordigheden. Het is lastig om de bal naar de aanval te brengen bij een onderschepping als je tegenstander een kop groter is, maar toch ging de bal vaker dan nodig voor de paal langs. En het gooien van ‘een balletje eroverheen’ komt niet makkelijk aan in dat soort situaties. Tempo maakte hier gretig gebruik van en scoorde hier veelvuldig uit. Dit blijft dus een duidelijk verbeterpunt!

De volgende wedstrijd spelen we thuis tegen Achilles. Als de fouten eruit gaan en blijven, kunnen we hopelijk een beter resultaat neerzetten en met een fijner gevoel op de wedstrijd terugkijken.

Arnoud