Wedstrijdverslag VEO A1 – Achilles A2

Na een zenuwslopende wedstrijd vorige week tegen Weidevogels A1, werd het tijd voor een nieuwe pot voor VEO A1. Na 2 mooie overwinningen moest VEO tegen de laatste plaats. Zou dit een derde overwinning op rij worden?

De wedstrijd werd ingeleid door coach en voormalig speler van VEO 1 (met korfbal league ervaring!), Roelof Taal. De verwachtingen van de wedstrijd werden besproken; Achilles op plek 8/8, maar met enkel verlies op de top 3. Dit kan nog een spannende pot worden. Na een bemoedigd praatje en de welbekende yell kon de wedstrijd beginnen.

Na een spectaculair winnend goal bij Weidevogels vorige week, begon onze aanvoerder Pepijn deze week op de bank met Emma. Met onze trouwe supporters aan de zijkant, kon de wedstrijd beginnen. De eerste aanval bestond uit Merle, Raquel, Ivan en Luuk. Zij kregen vanaf minuut 1 al een hoop druk. De eerste helft verliep moeizaam. Opmerkelijk was dat zowel VEO als de scheidsrechter niet scherp begonnen. Dit zorgde voor een hoop frustratie.

Waar het eerste aanvalsvak van VEO een paar mooie kansen creëerde, had ons andere vak bestaande uit Anique, Sanne, Ivo en Joost hier de eerste helft meer moeite mee. Met een gescoorde strafworp door Ivan en een paar mooie afstandschoten van Ivan, Ivo en Luuk werd de eerste helft afgesloten met een tussenstand van 6-8.

De tweede helft gingen we met duidelijke aanwijzingen het veld weer in. Met meer energie en meer pit begon de tweede helft. Joost werd gewisseld voor Pepijn, die meer actie in het spel hoopte te brengen. De aanwijzingen uit de rust werden moeizaam uitgevoerd en na enkel een paar minuten werd de achterstand vergroot van 6-8 naar 6-11. Na een begrijpelijke teleurstelling van de A1, werd het moeilijker om positief te blijven spelen. Er kwam een zekere haast in het spel, om zsm de achterstand te verbeteren. Dit zorgde voor een paar foute passes en korte aanvallen.

Na een overtreding van Achilles knalde Pepijn een vrije bal erin, wat het vertrouwen in het spel vergrootte. Ook Sanne gaf het publiek een cadeautje met een mooi afstandsschot. Met nog zo’n 20 minuten op de klok werd er nog een wissel gemaakt. Emma kwam erin voor Raquel. Met een nieuwe speler in het aanvalsvak, werden er een hoop nieuwe kansen gecreëerd wat zorgt voor een paar mooie kansen van Emma en 2 mooie goals door Merle en Ivan.  Helaas was de dame van Anique ineens zeer aanwezig, waardoor het spel erg spannend bleef. Ook Pepijn gooide er nog een mooi balletje in, helaas was dit niet genoeg. Met nog 6 minuten op de klok, werd de laatste wissel gemaakt en kwam Joost er terug in voor Luuk. In zijn laatste aanval maakte hier een mooi afstandschot en sloot hij met zijn eerste goal in de competitite in de A1 hierbij de wedstrijd af met een stand van 11-15.

De uitslag laat een hoop ruimte voor verbetering, maar dat stopt ons niet van het behalen van onze doelen. We blijven hard werken en trainen en hopen Achilles tijdens de volgende wedstrijd te overtuigen van onze korfbal kwaliteiten.

Wilt u op de hoogte blijven van VEO A1? Volg ons op instagram voor wedstrijdinformatie, foto’s, uitslagen, wedstrijdverslagen en meer! @ckvveoa1

Eline