VEO’s ontzet in Leiden!

Terwijl Leiden zich met een weekje te gaan aan het voorbereiden is op een Leids ontzet op een alternatieve wijze, had dezelfde oorzaak, jawel Corona, ook enige impact op de voorbereiding van VEO B1 voor hun wedstijd tegen Pernix. Verstandig kiezen bij griepverschijnselen betekende voor Nienke en Esther dat ze de keuze maakten niet aanwezig te zijn bij de wedstrijd. Maar niet te lang getreurd, er stonden twee fantastische vervangsters uit de B2 (Deborah en Britt, in de wandelgangen ook wel bekend als grote Britt) klaar om in te vallen. Dan zijn we er nog niet, naast de reserves (Ruben en jawel de andere Britt) was er ook sprake van een tweetal invalcoaches (Boudewijn en Thomas) die het naar het gevoel van de schrijver van dit stukje prima naar de zin hadden en ook op duidelijke wijze hun steentje wisten bij te dragen aan de overwinning op Pernix.

De B1 speelt in een echte najaarscompetitie. Ze spelen in een poule van 4 teams. Dat betekent helaas maar 6 wedstrijden, 2 wedstrijden tegen iedere tegenstander. Tegen iedere tegenstander 1x uit, 1x thuis en voor de herfstvakantie klaar. De eerste 3 wedstrijden maken duidelijk dat de VEO B1 op kampioenskoers ligt echter, ondanks dat de eerste wedstrijd thuis tegen Pernix makkelijk gewonnen was, gaven de overige uitslagen, zeker zodra Pernix thuis speelt, enige reden tot zorg. Thuis wist Pernix de wedstrijden tot op heden met grote overmacht te winnen. Kortom het bezoekje aan Leiden met invallers en interim coaches zorgde toch voor enige onrust binnen het team. Ik heb het eigenlijk al verklapt, hier was geen enkele reden toe!

VEO B1 speelt attractief korfbal. Ze missen misschien een beetje lengte in de ploeg maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het snelle spel, fanatisme, gaan voor iedere bal, kortom de spirit die je in ieder VEO-team graag terug wilt zien. Enig aandachtspuntje is dat de snelheid van het spel en het fanatisme soms leidt tot iets teveel onnodig balverlies of schoten zonder rebound.

De ruststand gaf nog steeds enige reden tot zorg. Een 3-4 ruststand, in het voordeel van VEO bracht nog geen opluchting. Daarnaast had de coach van Pernix de beschikking over een compleet reserve achttal. De 2e helft ontwikkelde zich echter in positieve zin. Verdedigend werden er weinig kansen weggegeven, ballen werden onderschept en de voorsprong langzaam maar zeker uitgebouwd. Het leverde geen topscore op maar een overwinning in het voordeel van VEO van 5-10 is een fraai resultaat.

Is VEO B1 nu al kampioen? Gezien de sfeer in de VEO-kleedkamer na aankomst bij VEO wel. Partypoppers gingen de lucht in met resultaat dat Kelt er op wel een heel vreemde plaats nu een zuigzoen heeft. (ik heb het bewijs helaas zelf moeten aanschouwen) Wie hier schuldig aan is laten we even in het midden. Echter we zijn er nog niet helemaal. Zowel Pernix als Tempo zijn kansloos in de eindstrijd maar stel dat VEO alles verliest en TOP alles wint en met voldoende verschil van VEO, kkan Top alsnog de Party-pooper in de poule worden. Zaterdag, thuis, gaan we het zien. Bij winst of gelijkspel is de B1 kampioen. Zelfs een beperkt verlies kunnen we hebben. Kortom, kom kijken zaterdag aanstaande om 09:35, bij VEO B1 tegen Top B2, op ons fraaie sportcomplex!