VEO verslaat Velocitas

De eerste thuiswedstrijd van VEO in het zaalseizoen leverde de Voorburgers een eenvoudige overwinning op. Velocitas werd met een 23-12 nederlaag terug gestuurd naar Leiderdorp.

VEO kon beginnen in de vaste beginopstelling wat betekent dat de eerste aanval bestaat uit David Nanusevski, Michile Kimmel, Dagmar Rosenbrand en Lieke Glasbergen. Op een afgekeurde goal na, had dit kwartet in eerste instantie moeite om de korf te vinden. Maar omdat het verdedigend wel goed zat kreeg het vak die tijd ook. En toen het na 6 minuten eenmaal 1-0 stond ging het ook sneller, ook in het andere vak, waar Kady Roeten twee identieke goals snel achter elkaar maakte. Pas daarna, de eerste helft was toen al tot de helft gevorderd, scoorde Velocitas voor het eerst.

Maar hierna brandde de score beter los. Eerst verkleinde Velocitas de achterstand tot 2 punten door terug te komen tot 6-4. Maar daarna was het weer VEO dat het initiatief over nam en door 4 goals op rij uit liep naar 10-4. De ruststand was met 11-6 ook duidelijk in het voordeel van de thuisclub.

Na de pauze bleef de score min of meer om en om gaan totdat bij de tussenstand van 14-9 VEO weer wat meer gas gaf. In de het laatste deel van de wedstrijd waren het met name de heren van VEO die scorend los kwamen, terwijl bij Velocitas de pijp een beetje leeg was. Zeker bij David Nanusevski vielen de ballen nu vrijwel voortdurend in de mand en aan de eindstand van 23-12 viel weinig af te dingen.

Diezelfde Nanusevski werd over de hele wedstrijd ook de topscorer met 8 doelpunten gevolgd door Michiel Kimmel (4), Jady Roeten (3) en Robin van den Bosch (3). Jesper Verschoor maakte er 2 en Sanne Cramer en Dagmar Rosenbrand elk 1. Na twee speeldagen deelt VEO de koppositie met DVS’69 uit Hendrik Ido Ambacht en dat zijn precies de twee ploegen die volgende week tegen elkaar spelen.  En hoewel het nog het begin van de competitie is zal dan iets meer duidelijk kunnen worden.