VEO verslaat ook Velocitas

Opnieuw wisten de korfballers van VEO te winnen en ditmaal eigenlijk zonder dat de zege ook maar een ogenblik in gevaar kwam. In Leiderdorp was Velocitas niet opgewassen tegen de koploper die met de 12-16 overwinning uiteraard aan de leiding bleef.

VEO speelde deze avond met Sander Jongenburger en Remi Hartgens in de basis, maar dat maakte weinig verschil met de vorige wedstrijden. De ploeg begon scherp aan de wedstrijd en gaf het heft niet meer uit handen. Velocitas slaagde er niet in om zijn spel te komen en moest toezien hoe VEO een 0-5 voorsprong nam, voordat het wat terug kon doen.

Toch gaf Velocitas niet op en trachtte het zich terug te spelen in de wedstrijd. Dat lukte in die zin, dat de thuisploeg in elk geval mee ging doen in de score en de achterstand niet verder liet oplopen. Het kwam zelfs dichterbij en dat leidde er toe dat bij een ruststand van 6-9 nog van alles mogelijk leek.

Maar daar waar VEO in enkele andere wedstrijden in de 2e helft nog wel eens wilde verslappen, daar gebeurde dat nu niet. De ploeg van coach Jelle den Dekker bleef geconcentreerd spelen en de opdrachten uitvoeren. Maar omdat ook Velocitas niet op wilde geven werd het verschil ook niet groter en was een 12-16 uitslag het logische resultaat. Het viel op dat (niet voor het eerst dit seizoen) alle VEO-spelers minimaal 1 keer scoorden, inclusief invaller Robin Fuchs.

Na afloop was den Dekker dan ook tevreden: “We hebben gedaan wat we moesten doen en deze wedstrijd op een goede manier gewonnen. Het enige wat ik de ploeg kan verwijten is dat we niet verder zijn uitgelopen en een grotere overwinning hebben neer gezet. Maar we zijn zeker klaar voor volgende week.”

Met volgende week bedoelde de VEO-coach de komende thuiswedstrijd tegen de enige echte concurrent DVS’69. Die ploeg is zaterdag om 17:10 uur te gast in sporthal Essesteijn voor een wedstrijd met als inzet de eerste plaats.