VEO spelers presteren goed op KNKV toernooi U15

Deze herftsvakantie is er weer een toernooi georganiseerd tussen de verschillende regio’s. Woensdag namen bij DeetosSnel in Dordrecht veertien RTC U15-teams het tegen elkaar op in wedstrijden van 2 keer 10 minuten. Het spelen van wedstrijden vormt onderdeel van het trainingsproces en daarbij kunnen teams werken aan hun beste teams voor de Korfbal Challenge, eind december in Topsportcentrum Rotterdam.

Het regionaal team Rijnland bevat 16 spelers van TOP, Tempo, Velocitas, Pernix en Esther en Kelt van VEO

In de eerste wedstrijd wisten de rookies van RTC Rijnland te winnen van de beste van  Den Haag / Fortuna en eindigde na een spannende reeks als derde, genoeg om geplaatst te worden voor het hoofdtoernooi. Het team van Friesland won het toernooi ongeslagen. Maar het scheelde weinig tegen Rijnland dat met Esther en Kelt in de gelederen op 0-2 voorsprong kwam. De Friezen kwamen echter terug en scoorde in de laatste minuut de 3-2 met een strafworp.

Verder werd er nèt verloren van Randmeren, gewonnen van Zeeland en Groningen en met een laatste doelpunt acht seconden voor de buzzer, gelijk gespeeld tegen De Vallei. Hiermee is het team geplaatst in de poule van de beste 7. Goed gedaan Rijnland, gefeliciteerd VEO-ers!

Kelt en Esther (VEO C1) in actie tegen Friesland