VEO-selectie in de startblokken

Na weken van stilzitten konden op woensdag 13 mei de korfballers van VEO weer aan de slag. Aangezien de competitie voor dit seizoen is beëindigd, is besloten de trainingen te hervatten met de selectie voor het nieuwe seizoen. Ondanks dat het samenstellen van de nieuwe selectie nog in volle gang is, zijn er wat nieuwe gezichten gespot op de eerste training. De verse trainersstaf bestaande uit Ivo van der Kwast, Arnoud Kok, Wouter Sies en Remco Breedveld (voor het gemak doop ik ze even in “IvArWoRe”, scheelt me tekst…) heeft er zin in!

Helaas werden bij de start van de training ook bekende gezichten gemist: Renee Molman, Lisette Altena, Anouk Mulders en Jelle Hofland bij de TC hebben aangegeven komend seizoen niet meer beschikbaar te zijn voor de selectie, waarbij Jelle (Hij blijft “Koning Jelle” voor mij…) zijn schoenen voorlopig helemaal aan de wilgen hangt. Jammer, maar het is niet anders… Misschien zien we Renee, Lisette en Anouk nog eens als supersubs (IvArWoRe houdt deze vrouwen vast goed in de smiezen…) binnen de lijnen van het straks schitterende fonkelnieuwe hoofdveld? Alle vier in elk geval veel dank namens het publiek voor jullie inspanningen en fraaie acties (Ik heb nog menig verdedigend blok van Renee op het netvlies, terwijl Lisette bewondering verdient voor haar kneiterharde arbeid en Anouk goal na goal liet noteren…) Om deze opengevallen plekken op te vullen en het niveau van de selectie te blijven waarborgen zijn een aantal nieuwe namen en gezichten aan de selectie toegevoegd. Alhoewel… 🤔 niet iedereen is nieuw:

Uit de junioren zijn Ivan Habermehl (18) en Merle Spreeuw (18) vervroegd overgekomen. Beiden zijn talentvol en maakten bij hun debuut in het vlaggenschip in het afgelopen seizoen al indruk (Waren toen al belangrijk: speelden alsof ze het al jaren deden en scoorden ook nog eens… Dat belooft wat, tof dat ze voor de selectie gaan! 👏🏻…) … Behalve dát hebben zij onderweg ook behoorlijk veel minuten gemaakt in VEO 2, zij zijn klaar voor een volgende stap. Overigens bevat de A1 voor VEO nog meer mooie toekomstmuziek, dat zullen we in de loop van het komende seizoen vast gaan merken!

Uit VEO 3 en 4 komen Anne Koot (20) (Keiharde werker met oog voor de korf…) en Daniek ten Brummelaar (20) (Voor mij een “Ti-Ta Baltovenaar”…) over. Zowel Anne als Daniek hebben afgelopen seizoen regelmatig meegetraind met de selectie en krijgen nu de kans zich te bewijzen. In de laatste wedstrijd van het afgelopen seizoen maakte Anne haar debuut in de basis van VEO 2 in de verloren (wat achteraf bleek) kampioenswedstrijd tegen Valto 2 en dat smaakte naar meer.

Helemaal nieuw bij VEO is Larissa Nagtegaal. Larissa (24) komt over van Paal Centraal, waar zij de afgelopen drie seizoenen in het eerste team speelde, waarvan twee seizoenen onder de huidige trainer van VEO 2, Wouter Sies. De korfbal roots van Larissa liggen in Dordrecht, waar zij opgroeide bij Snel, wat later samen met Deetos fuseerde tot Deetos/Snel. Mede door de goede band tussen VEO en Paal Centraal, heeft Larissa bewust de keuze voor VEO gemaakt: ‘omdat er al een aantal oud PC’ers speelt bij VEO en hierdoor dus al wist dat het een leuke vereniging is en ik graag op een niveau hoger wilde kijken waar mijn plafond ligt’. Larissa, superleuk dat je erbij komt, je bent van harte welkom!

Larissa Nagtegaal hier nog in de kleuren van Paal Centraal alles overziend…

Een (voorlopig) laatste aanwinst voor de selectie is een oude bekende, want Karin Olthof (24) keert na een uitstapje van 4 jaar bij Paal Centraal terug naar de vereniging waar ze de gehele jeugd heeft doorlopen. Karin kennen we natuurlijk allemaal, zij is één van de redenen dat ons veld nu vervroegd vervangen moet worden 😉… haar acceleratie is natuurlijk befaamd… 🌩wolkjes🌩 van de schoenen… Hartstikke fijn dat je terug bent Karin!!!

Ondanks dat het natuurlijk nog een beetje onwennig was om te trainen volgens de 1,5 meter regelgeving, was duidelijk te zien aan spelers en trainers dat iedereen weer erg blij was dat getraind mocht worden (Toch een beetje als koeien die voor het eerst de wei weer in mogen?? Ik zal mijn eerdere beschrijving daarvan maar niet herhalen…). De selectie staat bol van positieve energie om er straks een mooi seizoen van te maken.

Als publiek sta ik trouwens ook te popelen om van onze mensen te genieten wanneer zij op het nieuwe veld hun kunsten vertonen uiteraard met anderhalve meter tussenruimte… Wat dat betreft zag ik onlangs een interessant filmpje -ik meen op Facebook-: mensen liepen rond met om hun middel een soort van reusachtige dikke zwemband hangend aan bretels en bleven dankzij die stootbumpers al botsend ruim anderhalve meter van elkaar. U weet wel, van die joekels van banden, waarmee je in Duinrell van een nachtmerries verwekkende glijbaan suist… maar dan om je middel met bretels… in deze tijd van financiële zorg is het een welkome bijzaak, dat bij sommigen van ons die bretels niet zullen nodig zijn, laten we zeggen, dat deze “afstandsbotsband” hen als “gegoten” zal zitten… Ideetje om bij het betreden van ons veld (met sponsornamen erop gedrukt om gelden te werven…) straks voor de wedstrijden in bruikleen uit te reiken aan het publiek?…😜

[Met dank aan Wo voor de input…😀]