VEO legt ook aan Sparta zijn wil op

VEO had nog iets goed te maken in de wedstrijd tegen Sparta, omdat dat de ploeg is, die de Voorburgers dit veldseizoen de enige nederlaag wist toe te brengen. En in dat goed maken slaagde VEO: na een wat moeizaam begin werd Sparta met 15-10 verslagen.

VEO begon wat moeizaam aan de wedstrijd. VEO en Sparta zijn de ploegen in de poule van VEO, die de minste goals tegen hebben gekregen en dat was goed te merken. Het scoren in de beginfase verliep mondjesmaat. Daar kwam nog bij dat al na 7 minuten Sanne Cramer met een kuitblessure het veld moest verlaten. Juniorendame Esther Boogert verving haar bekwaam, maar het kostte toch wat tijd om in het ritme te komen. Na 15 minuten spelen stond er nog een gelijke 3-3 stand op het bord, maar daarna kwam VEO toch los. Het spel ging aanvallend beter lopen en de verdediging werd dicht gehouden. Gevolg was een 7-3 voorsprong voor VEO bij rust.

Na rust wilde VEO doorstoten naar een ruimere overwinning, maar dat liet Sparta niet gebeuren. Mede doordat de gasten uit Nijkerk veelvuldig gingen achter verdedigen raakte het tempo uit de wedstrijd. Anderzijds kwam de overwinning van VEO in die tweede helft geen moment meer in gevaar en werd de wedstrijd uitgespeeld naar een 15-10 overwinning, toevallig exacte dezelfde uitslag als vorige week.

Trainer Jelle den Dekker zag in de wedstrijd naast de overwinning ook weer een stapje verder in de richting waarheen hij heen wil met het team: “Wij streven er naar om ongrijpbaar te zijn voor onze tegenstander en dominant te korfballen. Dat is er zeker nog niet helemaal, maar het grootste deel van de wedstrijd zijn wij er wel in geslaagd om onze wil op te leggen aan Sparta.”

Door de overwinning blijft VEO koploper in de 1e klasse, waarbij het verschil twee punten bleef omdat ook naaste concurrent Dindoa tot een overwinning kwam. VEO is de volgende week vrij en treft het weekeinde er na hekkensluiter Regio ‘72 .