VEO komt in vorm voor kampioenschap

Toen VEO twee weken geleden in een rechtstreeks duel ten onder ging tegen concurrent DVS’69 leek een titel in de 2e klasse ineens een heel eind verder weg dan iedereen had gedacht. Twee weken later ziet de wereld er heel anders uit. Na de ruime 12-23 overwinning bij Weidevogels en het puntenverlies dat DVS’69 leed, kan in de eerstvolgende thuiswedstrijd het kampioenschap al worden binnen gehaald.

In de wetenschap dat concurrent DVS’69 eerder op de dag had verloren bij Achilles, wist VEO zaterdag in Bleiswijk dat een overwinning op Weidevogels een grote stap op weg naar de titel zou betekenen.  Maar Weidevogels was niet de tegenstander die dat zomaar wenste te laten gebeuren. De thuisploeg begon goed, aangemoedigd door enthousiaste supporters en schoot meteen de eerste twee schoten binnen.

Maar VEO is inmiddels volwassen genoeg om zich over een dergelijke tegenslag heen te zetten. De ploeg speelde gedisciplineerd korfbal en nam het initiatief over. Hierdoor ontstond een overwicht dat ook in de score tot uitdrukking kwam . Een 3-8 ruststand gaf daarbij een heel wat geruster beeld voor de mee gereisde Voorburgse supporters.

En ook na de pauze kwam de zege geen moment meer in gevaar. Daar waar in eerdere wedstrijden dit seizoen de score in de 2e helft nog wel eens stokte, daar ging VEO nu gewoon door met scoren. Weidevogels bleef in eerste instantie nog goed tegenstand bieden, maar op een gegeven moment was het geloof op een goed resultaat verdwenen. De 12-23 eindstand was daarmee een logisch resultaat. Dagmar Rosenbrand was met 6 doelpunten de topscorer van deze wedstrijd.

Uiteraard was coach Jelle den Dekker na afloop een tevreden man: “Het is goed om te zien dat de ploeg deze voortuitgang gemaakt heeft na de nederlaag tegen DVS’69. Vorige week tegen ADO was dat al te zien, maar nu kwam het helemaal goed naar voren. We hebben ons hiermee de mogelijkheid gegeven om in de eerstvolgende thuiswedstrijd kampioen te worden, dus dat is een mooi vooruitzicht.”

Die wedstrijd laat nog even op zich wachten omdat de competitie vanwege de voorjaarsvakantie wordt onderbroken. Op zaterdag 1 maart kan VEO  tegen DSO de titel veilig stellen.