VEO houdt de druk er op

Door zelf met 16-19 te winnen bij Rheko, zorgde VEO er voor dat het tot de laatste dag spannend blijft in de in de competitie. Met nog 1 wedstrijd te gaan blijft de achterstand op koploper Dindoa twee punten en valt de beslissing dus op de laatste wedstrijddag.

VEO kreeg het zaterdag niet cadeau in Rheden. De start was overtuigend, maar de 0-3 voorsprong die werd opgebouwd werd door de thuisclub weer te niet gedaan zodat VEO bij 3-3 opnieuw kon beginnen. Dat lukte wel, maar Rheko bleef goed tegengas geven.

De thuisclub had zich ingesteld op het spel van VEO en deed er alles aan om het tempo uit de wedstrijd te halen, onder ander door consequent achter verdedigen.
Maar coach Jelle den Dekker stelde vast dat VEO in dit opzicht toch een volwassen ploeg is geworden: ”Ik moet mijn team een compliment geven voor de wijze waarop ze gedisciplineerd zijn blijven spelen. Ze zagen kans om steeds lange aanvallen te blijven spelen met schoten op de juiste momenten. ”

En dat vertaalde zich uiteindelijk ook in een goed resultaat. VEO bleef aan de goede kant van de score staan, al kwam Rheko bij 12-12 nog een keer langszij. De wetenschap dat concurrent Dindoa het ook lastig had in zijn eigen wedstrijd gaf VEO echter de energie voor een eindsprint en met 16-19 konden de punten worden bijgeschreven.

Maar omdat ook Dindoa won, bleef het verschil aan kop 2 punten in het voordeel van de ploeg uit Ermelo. Zaterdag a.s. speelt VEO thuis tegen Elburg, terwijl Dindoa nog de lastige uitwedstrijd bij NKC’51 voor de boeg heeft.