VEO heeft geen kind aan ADO

Voor VEO leverde de wedstrijd tegen ADO weinig problemen op. De ploeg was heer en meester van start tot eindsignaal en sloot de wedstrijd af met een 16-6 overwinning. VEO behoudt hiermee de koppositie in de 2e klasse E.

VEO startte met Judith Vellekoop in de beginopstelling, maar verder met alle bekende namen. De Voorburgers nam vanaf de start het heft in handen . De ploeg was vast besloten om de koppositie goed te verdedigen en deed dat met verve. Vooral verdedigend klopte het weer zoals vaker deze competitie. Hierdoor kwam ADO niet aan goede aanvallen toe en kreeg het weinig kansen. Daarnaast klopte het aanvallend wel goed bij VEO en vielen de doelpunten wel. Het gevolg was een 10-3 voorsprong bij rust.

In die rust herinnerde coach Jelle den Dekker zijn ploeg nog wel even aan de wedstrijd van een week eerder. Toen werd tegen DVS’69  een vergelijkbare 11-4 voorsprong in de tweede helft weg gegeven voordat in de slotfase pas de overwinning veilig werd gesteld.  Dat ging deze keer beter. VEO behield het overwicht en liet ADO niet meer in de wedstrijd komen. In het laatst kwart van de wedstrijd staakte de score, maar de 16-6 eindstand was alles zeggend.

Vermeldenswaard was nog het debuut van junior Esther Boogert, die in de 2e de niet geheel fitte Lieke Glasbergen moest vervangen en een goede wedstrijd kende. Ook teamgenoot Robin Fuchs mocht in de slotfase nog invallen en deed dat door met zijn eerste balcontact vanuit een vrij worp te scoren. Hiermee bracht hij het aantal heren doelpunten op 10, terwijl de dames 6 keer scoorden.

Volgende week speelt VEO opnieuw thuis en is op zaterdag om 17:55 Weidevogels uit Bleiswijk te gast.