VEO geeft ontvangst Scheidrechters met ingang van de zaalcompetitie een “Boost”….

Voor wie het niet weet: neutraal aangewezen scheidrechters, die wedstrijden van de VEO teams in de wedstrijdsport (zowel jeugd als senioren) fluiten, hebben de mogelijkheid om zich na elke wedstrijd middels een enquête formulier uit te spreken over de kwaliteit van de scheidsrechtersontvangst bij de thuisspelende club. Deze informatie wordt verzameld en vervolgens komt er na afloop van een seizoen een ranglijst, welke bijvoorbeeld onder alle scheidsrechters wordt verspreid.

VEO scoorde op die lijst van vorig seizoen helaas behoorlijk laag….

Van circa 80 verenigingen (NW) eindigde VEO ongeveer 10e van onderen: Rapportcijfer voor de veld net geen 6 en voor de zaal net boven de 6….
Dit is een signaal, wat wij niet kunnen laten liggen! Dat moet beter kunnen toch?… Laten we dit seizoen voor minimaal een plek in de middenmoot gaan!

Het is een open deur, dat scheidsrechters nodig zijn voor de competitiewedstrijden, maar wij hopen daarnaast dat ze graag op ons hemelvaarttoernooi komen. Een hartelijk welkom en  vriendelijk verblijf tijdens competitiewedstrijden kan daarbij helpen. Het is toch vanzelfsprekend om als thuisspelende vereniging open en gastvrij op te treden?!

Bij VEO is de zorg voor de scheidsrechters bij de aanvoerders en coaches belegd. Daarom bij deze aan de aanvoerders en coaches van senioren wedstrijdteams (d.w.z. S 1 t/m 4) de oproep (nog) méér aandacht te besteden aan de ontvangst en omgang met de scheidsrechters.

Het is begrijpelijk dat aanvoerders en coaches het als een extra belasting kunnen ervaren om bijvoorbeeld in de rust zich te ontfermen over een scheidsrechter: Zij zijn immers het liefst geconcentreerd met alleen de wedstrijd bezig en misschien is het daarom een idee, wanneer de aanvoerders / coaches hiervoor de hulp vragen van het publiek? Er is vast wel een vaste (groep) fan(s), die elke thuiswedstrijd van het team volgt en die in de opvang van de scheidsrechter een rol wil spelen. Het gaat gewoon om een vriendelijk ontvangst, een praatje maken, het wijzen van kleedkamer en zorgen dat de scheidsrechter –op kosten van VEO uiteraard- voorzien wordt van een drankje en niet daarvoor zelf in de rust van de wedstrijd in de rij hoeft te staan….

Dus…..tip: vraag het publiek hierin om steun!

Moet toch kunnen?!…

Goed voorbeeld doet goed volgen:
Bij A1, A2 en B1 zijn recent met medeweten van coaches de ouders benaderd en bereid gevonden om bij toerbeurt de coaches / aanvoerders bij deze taak te ondersteunen. Bij elk team heeft een ouder (Dank Diana, Inge en Ellen!!) zich aangemeld om een soort “dienst”rooster van ouders op te stellen om de ontvangst van en zorg voor de scheidsrechters bij thuiswedstrijden te borgen.

Iedereen alvast bedankt voor de medewerking en succes op deze hoffelijke missie!!!!

BOF.com