VEO erelid Fred Breedveld overleden

Donderdag 30 september is ons erelid Fred Breedveld overleden.

Fred was lid van korfbalvereniging Pernix in Leiden voordat hij in 1977 met Dieuwie naar VEO is gekomen. Hoewel hij in 1980 nog een jaar voor Pernix speelt, is hij vanaf 1981 definitief lid van VEO.

Binnen de vereniging zet hij zich tot in de jaren 90 vooral in het financiële domein in als penningmeester of lid van de kascontrole commissie. Ook vervult hij taken in de clubhuiscommissie, materiaalcommissie en is hij trainer, coach en scheidsrechter. Hij zit in meerdere werkgroepen zoals die voor “veldverlichting”, “een eigen sporthal” en neemt namens VEO deel aan de gemeentelijke Sportraad.

Vanaf 2000 is Fred door hardnekkige blessures niet meer binnen de lijnen actief en wordt hij op 17 maart 2000 tot erelid van VEO benoemd. De bouw van het huidige clubhuis gaat onder zijn regie en hij is bestuurder van de stichting die dit beheert. Door de progressie in zijn ziekte kon hij die rol de laatste paar weken niet meer actief invulling geven.

Fred is tot het laatste moment met grote regelmaat bij VEO te vinden geweest, zowel bij zijn kleinkinderen als bij de selectie. Zo pakte het Eerste onder zijn toeziend oog haar eerste competitiepunten bij Velocitas afgelopen zaterdag.

In Fred verliezen we een gedreven erelid van onze vereniging en we wensen de familie veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

De dankdienst zal aanstaande donderdag, 7 oktober, 14.00 uur plaatsvinden in de Dorpskerk van Voorschoten, waarna hij in besloten kring wordt begraven. In de bijgevoegde rouwkaart vindt u alle verdere informatie.

Op zaterdag 2 oktober zal er bij de wedstrijden van de selectie aandacht worden besteed aan zijn overlijden.

Klik hier voor de rouwkaart: https://temp.veokorfbal.nl/wp-content/uploads/2021/10/rouwkaart-Breedveld-Fred.pdf