VEO dwingt beslissingswedstrijd af (UPDATE)

Voor de korfballers van VEO is de competitie nog niet afgelopen. Door zelf hun laatste wedstrijd tegen Elburg te winnen, maar vooral ook door de nederlaag van concurrent Dindoa tegen NKC’51, eindigt VEO na 14 gespeelde wedstrijden  samen met Dindoa op de eerste plek. Een beslissingswedstrijd op zaterdag  31 mei om 15:30 op het terrein van Rohda moet uitsluitsel geven over het kampioenschap en de bijbehorende promotie naar de Overgangsklasse.

Misschien geloofde niet iedereen bij VEO in een goede afloop, nadat VEO een comfortabele voorsprong op de ranglijst verspeelde door nederlagen tegen achtereenvolgens NKC’51 en Dindoa. Maar coach Jelle den Dekker geloofde er wel steeds in: “Na de nederlaag tegen Dindoa heb ik steeds gezegd dat Dindoa die laatste, moeilijke, wedstrijd bij NKC’51 uit nog maar eerst moest zien te winnen. Wat wij moesten doen is in elk geval zelf die laatste wedstrijden winnen en dat hebben we ook gedaan”.

Tegen Elburg, dat zelf geen belang had meer had in deze laatste wedstrijd, speelde VEO een redelijke wedstrijd, maar dat was genoeg. De thuisploeg kwam geen moment in de problemen en had steeds een voorsprong van 4 tot 6 punten. Dat bleef zo tot aan het eind van de wedstrijd de goed leidende scheidsrechter, bij de stand 16-11, voor het laatst op zijn fluitje blies.

Omdat VEO later was begonnen dan Dindoa was al aan het begin van de tweede helft bekend dat de concurrent uit Ermelo had verloren. Die wetenschap drong echter niet meteen door tot de spelers op het veld, die gewoon hun wedstrijd uit speelden en na afloop te horen kregen dat de overwinning op Elburg goed was voor een beslissingswedstrijd om de titel. Volgende week zaterdag op een nader te bepalen plaats zullen de blauw zwarten dus nog eenmaal vol aan de slag moeten om na de zaaltitel misschien ook nog de veldtitel in de wacht te slepen.