VEO blijft winnen

In de eerste veldwedstrijd, na een zaal competitie die als kampioen werd afgesloten, gingen de korfballers van VEO gewoon door met wat ze in de zaal ook deden, namelijk winnen. Zonder dat het een grootse wedstrijd werd, werd tegenstander HKC eenvoudig met 10-15 verslagen.

Zo’n eerste veldwedstrijd is altijd weer even wennen, zelfs al zijn er een aantal trainingen en oefenwedstrijden geweest. En zo was het ook met de wedstrijd HKC-VEO. Het liep allemaal nog niet even soepel, maar zonder een moment in de problemen te komen kon VEO zijn eerste wedstrijd winnen van de opponent uit Utrecht.

Al in de eerste helft nam VEO, dat in de vaste opstelling aan de wedstrijd begon, afstand van HKC en de ruststand was, vanuit Voorburg bezien, al geruststellend : 4-9.

Na de rust bleef het overwicht van VEO, al kostte het toen meer moeite om de vele kansen te benutten, waardoor het verschil niet groter werd. Coach Jelle den Dekker greep de mogelijkheid aan om wat andere spelers aan het werk te zien, waardoor onder meer David Nanusevski (op de weg terug na een langdurige blessure) speelminuten kreeg. Ook de junioren dames Esther Boogert en Melanie van der Weijden speelden in de slotfase nog mee.

Achteraf keek den Dekker niet alleen terug op de eigen wedstrijd, maar ook naar de concurrentie: “Dindoa won nipt bij Sparta, daar waar wij de punten lieten liggen. Maar we moeten het gewoon zelf doen; volgende week spelen we zelf tegen Sparta en daar hebben we nog wat recht te zetten na de nederlaag die we daar geleden hebben. Maar eigenlijk is de opdracht voor deze competitie heel simpel: we hebben nog 6 finales en die moeten we allemaal winnen.”