VEO 1 verliest van Sporting Delta

Ook in de 5e wedstrijd van de competitie slaagde VEO er niet in de eerste punten te pakken. In Dordrecht was Sporting Delta, na een wat tamme wedstrijd, met 14-10 te sterk.

Voor VEO was het zaak om in de competitie de eerste punten te gaan pakken, maar het Dordse Sporting Delta bleke daarvoor toch niet de juiste tegenstander. De thuisploeg bleke over veel lengte te beschikken bij de heren en nam vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief.

Via Michiel Kimmel kon het eerst tegendoelpunt snel worden teniet gedaan, maar daarna liep Sporting Delta toch uit naar 4-1. Dit mede omdat VEO enkele mooie doorloop kansen niet wist te verzilveren.

Toch was de thuisclub over de hele linie net iets beter dan VEO, dat er met hard werken wel in slaagde om in de buurt te blijven in de eerste helft, maar nooit echt dichtbij kon komen. Het verschil werd nooit kleiner dan 2 goals en een 8-5 ruststand was het gevolg.

Toen David Nanusevski, die voor rust ook al de laatste treffer maakt, meteen na de thee voor 8-6 zorgde leefde er even hoop bij de mee gereisde Voorburgse supporters. Die was van korte duur, want Sporting Delta vatte dit doelpunt op als het signaal om er een schepje bovenop te doen en liep uit naar 12-6.

Dat was een stand die een tijdlang bleef staan omdat beide teams niet bij machte bleken om te scoren. Het was VEO dat het eerste daar wel in slaagde en terug kwam tot 12-8, maar toen Sporting Delta weer mee ging scoren was de wedstrijd eigenlijk wel afgelopen. De eindstand kwam bij 14-10.

Topscorer bij VEO was David Nanusevski (3), gevolgd door Judith Vellekoop, Jesper Verschoor en Michiel Kimmel met elk 2 , terwijl Dagmar Rosenbrand het resterende doelpunt op haar naam schreef.