VALTO A1 – VEO A1

Wedstrijdverslag Valto A1 – VEO A1

Na een teleurstellende uitslag vorige week, werd het tijd voor een goedmaker. Vorige week waren onze toppers niet erg scherp, maar na een week van analyse en hard werk, werd het tijd voor een nieuwe pot. De tegenstander Valto stond op plaats 2. Een lastige tegenstander dus. Zou het harde werk deze week genoeg zijn?

Op het hoofdveld van Valto stonden de spelers van VEO al in te schieten, toen onze coach iets verlaat aankwam, rechtstreeks van het vorige sportveld. Iedereen wordt bij elkaar gehaald en snel en duidelijk wordt de wedstrijd ingeleid. 1…2..3… BEESTEN! De wedstrijd kon beginnen.

Raquel en Ivan waren deze week aan de beurt voor de reservebeurt. Beide hielden zichzelf productief, want waar Ivan zich bezighield met het coachen van zijn medespelers, wist Raquel een paar mooie foto’s te maken en Eline te helpen met de statistieken.

Anique, Sanne, Ivo en Luuk startte in de verdediging. Vanaf minuut 1 was het al een echte strijd. Al snel blijkt dat Valto graag vanaf veraf schiet, dus de druk in de verdediging werd opgevoerd. Dit weten ze goed vol te houden, want in de eerste minuten lijkt VEO de overhand te hebben. Ons eerste aanvalsvak bestond uit Emma, Merle, Joost en Pepijn. Ook zij begonnen sterk en in de eerste minuten hebben we al een kleine voorsprong. Met trots willen we ook aankondigen dat Emma haar eerste goal heeft gemaakt deze competitie. Met een mooie doorloop zorgt zij op een voorsprong van 1-3.

De wedstrijd vervolgde zich gelijkopgaand met mooie kansen aan beide kanten. Hierna verliep het spel wat stroever. De druk werd opgevoerd door Valto en er werden meer fouten gemaakt in de passing van VEO. Dit zorgde ervoor dat de A1 kortere aanvallen had. Joost scoorde nog een goal, helaas werd deze afgekeurd door de scheidsrechter… Pepijn wist  de aanval nog eens te redden met een paar mooie onderscheppingen aan de middenlijn. De aanval herpakte zich en Ivo gooide er een mooi bovenhands doorloopje in. Merle zorgt ook nog voor een doelpunt, maar Valto houdt het spannend. We gaan de rust in met een achterstand van 8-7. Er kan dus nog van alles gebeuren en de wedstrijd is nog niet gespeeld.

Valto begon de tweede helft gefocust en scoorde binnen enkele minuten 2 goals. Met een achterstand van 10-7 werd VEO wakker geschud en zorgde Merle met een mooi schot aan de achterkant voor een vervolg van de strijd. Sanne wist ook nog de korf te vinden met een strak afstandsschot, wat zorgde voor een tussenstand van 10-9. Na een overtreding van Valto werd er een vrije bal meegegeven. Helaas raakte Merle uit balans na het fluitsignaal, waardoor de vrije bal werd afgekeurd. Dit was tot grote teleurstelling van Pepijn, die de bal erin schoot.

Met een tussenstand van 13-10 en nog 17 minuten minuten op de klok, werd Luuk gewisseld voor Ivan. Hij wist een mooie bal aan te gooien, wat resulteerde in een goal door Ivo. Valto herpakte zich en wisten al snel 2 doelpunten te maken. Ook zij voelde de spanning van de wedstrijd. Helaas wist de speler van Pepijn dit niet goed te verbergen, waardoor onze aanvoerder met een ram horizontaal tegen de paal aangeknalde. Een harde klap volgde en Pepijn greep naar zijn onderrug. Een moment van stilte volgde op het veld…. zou hij nog doorgaan??

Gelukkig trok de pijn na een tijdje weg. Hij nam een slokje water en ging weer door alsof er niks gebeurt was. De welverdiende strafworp werd genomen, maar helaas gemist. Niet lang daarna wist Pepijn nog wel een afstandsschot te scoren. De tussenstand werd 15-11.

Beide partijen hadden mooie aanvallen en VEO had een hoop kansen. De schoten waren in balans en de aanvallen werden langer. Helaas was dit niet genoeg. De ballen wisten de korf niet meer in te rollen aan onze kant. Valto bleef zuiver, waardoor de achterstand werd vergroot. Met nog een paar minuten op de klok werd Joost eruit gehaald en gewisseld voor Luuk. Helaas had hij ook geen verschil meer kunnen maken. De wedstrijd werd afgesloten met een stand van 19-11.

Ondanks het verlies, was dit een goede wedstrijd voor de A1. Het team heeft deze week een beter spel neergezet en als een echt team samen gespeeld. Helaas was de uitslag niet naar onze wens, maar toch zijn we tevreden met het spel van deze week. Het was een spannende wedstrijd met een waardige tegenstander en we kijken uit naar de volgende wedstrijd tegen dit team!

Nog even de score statistieken: Emma (1x), Merle (2x), Pepijn (4x), Sanne (1x), Ivo (2x) en Luuk (1x).

Eline.

Wilt u op de hoogte blijven van VEO A1? Volg ons op instagram voor wedstrijdinformatie, foto’s, uitslagen, wedstrijdverslagen en meer! @ckvveoa1

Geplaatst

door