Titel ver weg voor VEO

Enkele weken geleden stond VEO nog fier aan kop in de eerste klasse, maar twee nederlagen op rij hebben de Voorburgers in de wachtkamer geplaatst. Afgelopen zaterdag ging het duel tegen naaste concurrent Dindoa met 13-14 verloren.

Nadat VEO twee weken geleden de punten moest laten aan NKC’51, was het duel tegen Dindoa cruciaal geworden omdat beide teams precies gelijk in punten aan kop terecht waren gekomen. Met de ploeg uit Ermelo te gast in Voorburg en een compleet VEO waren de Voorburgers vol vertrouwen op de goede afloop.

En de start van VEO was ook goed. Door Judith Vellekoop werd snel een 1-0 voorsprong genomen en die werd uitgebouwd tot 6-3 in een periode waarin VEO duidelijk de bovenliggende ploeg was. Niet alleen aanvallend toonden de spelers van coach Jelle den Dekker zich snel en beweeglijk maar, ondanks de straffe wind en de regen in de beginfase, de kansen werden ook afgemaakt.

Maar na de 6-3 stokte het even en Dindoa sloeg meteen toe. De gasten scoorden enkele keren op rij, kropen dichterbij en bij de rust was de stand weer geheel in evenwicht : 7-7. De rust onderbrak het momentum niet en het leek het er op dat Dindoa de wedstrijd definitief naar zich toe trok toen het snel uitliep naar een 7-10 voorsprong.

Maar VEO gaf zich nog niet gewonnen. In tegendeel: de ploeg herpakte zich meer dan goed en scoorde niet minder dan 5 doelpunten op rij waarmee de stand weer in Voorburgs voordeel werd omgebogen. Maar de 12-10 bleek toch niet voldoende, want Dindoa streed door voor zijn kansen en kwam weer naast zij. Met 13-13 en nog enkele minuten te spelen was er niets beslist, zelfs niet toen Dindoa op een 13-14 voorsprong.

Maar VEO kwam niet meer tot scoren. Een wissel in de laatste minuut leek gunstig uit te pakken  toen invaller Robin Fuchs na een doorbraak een strafworp mee kreeg. Maar helaas voor VEO werd deze niet benut en luttele seconden later was de wedstrijd afgelopen en bleef VEO met de kater achter. Met nog twee wedstrijden te gaan staat Dindoa nu twee punten voor op VEO en moet VEO hopen op een misstap van de ploeg uit Ermelo.