Senioren en A-jeugd: inschrijven als scheidsrechter kan vanaf nu!

Ook dit zaalseizoen gaat VEO weer werken met het zelf inschrijven op wedstrijden als scheidsrechter. Voor jou als VEO-lid heeft zelf inschrijven het voordeel dat je zelf kunt bepalen wanneer (datum, tijdstip) en wie (bijv. F-jes of juist graag oudere teams) je het liefst fluit.

We zien overigens wel in de eerdere inschrijfronden dat de wedstrijden van de E-teams en F-teams het snelste vol zijn. Oproep is dan ook aan vooral de senioren om ‘niet bang’ te zijn, en je juist ook voor oudere teams in te schrijven. Zo blijven er voor de A-jeugd ook nog wedstrijden van de E’tjes en F’jes over om te fluiten.

De spelregels voor het komende veldseizoen (najaar 2022) zijn:

• Elk spelend lid (senioren en A-jeugdleden) wordt geacht zich minimaal voor tweewedstrijden als scheidsrechter in te schrijven. Voor de oefenwedstrijden op 12 en 19 november zijn al scheidsrechters ingedeeld. Deze fluitbeurten tellen hierbij mee.
  • Je kan je naam toevoegen aan wedstrijden bij de breedtesport (VEO 6, A2, B2, alle C-, D-, E- en F-teams) of de wedstrijdsport (VEO3, VEO4, VEO5, A1, B1).

Hiervoor is er één drive-bestand opgesteld met alle thuiswedstrijden weergegeven

• Bij de breedtesport moet je – als je je hebt ingeschreven – sowieso fluiten.
  • Bij de wedstrijdsport hangt het ervan of er zich een knkv-scheidsrechter meldt. Uiterlijk de donderdag voor de wedstrijd hoor je definitief of je moet fluiten.
  • Je kunt je inschrijven tot en met dinsdag 15 november 2022.
  • Natuurlijk mag je je ook vaker inschrijven als je VEO hierin wilt helpen. Graag zelfs!
  • Schrijf je je niet in, dan is de kans groot dat je alsnog wordt ingedeeld om één van de openstaande wedstrijden te fluiten. Hierbij heb je dus zelf geen invloed meer op bij welk team je wanneer fluit.
  • Ook zal bij het indelen van zaalwachtdiensten rekening worden gehouden met of je je hebt ingeschreven als scheidsrechter: niet fluiten betekent dus extra zaalwachtdiensten.

INSCHRIJVEN DOE JE IN DIT ONLINE BESTAND:

Heb je vragen, opmerkingen of klachten over het zelf inschrijven, dan kun je een mail sturen  naar scheidsrechters@veokorfbal.nl.

We hopen voor het zaalseizoen op net zo’n goede respons als het veldseizoen en wensen jullie alvast veel fluitplezier!

Namens de scheidsrechterscommissie van VEO,

Carina van Vliet