“Scheidsrechters-Alarm”; wie helpt?!…

Beste VEO leden, dit is een ”cry for help”!

VEO moet, net als alle korfbalverenigingen in Nederland, voldoen aan de scheidsrechtersregeling van de bond. Dit houdt in dat VEO elk seizoen ongeveer net zoveel wedstrijden bij andere verenigingen moet fluiten/ beoordelen, als dat er scheidsrechters van buiten de deur bij ons komen fluiten. Als je bedenkt dat er bij VEO in totaal negen teams zijn waarvoor scheidsrechters van buitenaf komen, kom je uit op een totaalaantal van bijna 150 wedstrijden.

Dat zijn dus 150 wedstrijden die door scheidsrechters van VEO buiten de deur moesten worden gefloten!

Timothy de Graaf, Bas Vermaat, Olaf Hoogerdijk, Patrick Fuchs en Mark van der Weijden (buiten de deur), maar ook Teun Oosterom, Jeroen Breeschoten en Tjitze Postma (Thuis bij VEO zelf) hebben dit jaar hun uiterste best gedaan om aan bovenstaande verplichting (dwz. de 150 wedstrijden…) te voldoen, maar dit aantal blijkt niet haalbaar. In dit seizoen krijgt onze vereniging daardoor een straf opgelegd van bijna 1000 euro, wat als boete aan het KNKV betaald moet worden. En als we nog lager in aantal zouden scoren krijgt VEO zelfs (dwz. het tweede seniorenteam) een straf in wedstrijdpunten… Het scheelt dit seizoen echt maar weinig of VEO 2 zou volgend seizoen met twee of drie wedstrijdpunten in mindering aan de veldcompetitie moeten beginnen…!!!.

Daarom is de scheidsrechterscommissie op zoek naar zowel ervaren als onervaren scheidsrechters om dit tekort aan scheidsrechters de komende seizoenen recht te trekken.

Dus… ben jij een ervaren scheidsrechter met een praktijkdiploma, of juist iemand die het leuk vindt te fluiten maar nog geen diploma op zak heeft, stuur dan even een mailtje naar Patrick Fuchs (patrick.fuchs.1991@gmail.com). Op deze manier kunnen we met z’n allen het tekort op VEO verhelpen en misschien zelfs juist geld binnenhalen (Als je meer dan je verplichting fluit, kun je namelijk een bonus verdienen, tot maximaal 800 euro per seizoen!)

Laten we in ieder geval beginnen met het halen van ons spelregeldiploma! Dit weekend krijgen alle spelende leden (senioren t/m C-jeugd) die hun spelregeldiploma moeten halen een mail met instructies wat er staat te gebeuren. Een eigen bericht volgt hierover later nog op de website.

Namens de scheidsrechterscommissie van VEO,

Met vriendelijke groet,

Patrick Fuchs

Niet alleen mannen, maar ook vrouwen kunnen fluiten!!