Rookvrij korfballen – geef je mening!

Zoals in november aangekondigd zijn ook wij als VEO aan het bekijken wat de mogelijkheden zijn om zoveel mogelijk van onze leden en speciaal de kinderen een rookvrije omgeving te bieden.
Waar ging het ook alweer om?

Wij willen zoveel mogelijk mensen laten genieten van korfbal. Want korfbal is goed voor je: het geeft je energie, je bent fitter en het verbetert je conditie. Een goede gezondheid helpt om een goede prestatie neer te zetten. Roken en korfbal passen niet bij elkaar, want roken en meeroken is schadelijk voor de gezondheid.
Kinderen brengen veel van hun vrije tijd door op de korfbalvereniging. Het is moeilijk voor kinderen om roken te weerstaan als anderen om hen heen roken, vooral als het om rolmodellen gaat. Denk aan korfballers tegen wie zij opkijken of aan trainers. Zien roken, doet roken. Hoe jonger iemand begint met roken, hoe erger de verslaving.

In de afgelopen periode heeft Chris Boogert bij een aantal mensen gepeild welke rookvrije oplossing het beste bij VEO past en daarna in klein comité de gevonden alternatieven doorgenomen.
Beste optie lijkt om als proef tot aan de zomer een stukje van ons terrein (ter hoogte van de vlaggemast bij de erfafscheiding met Catch) tot rookzone te benoemen.
Met de optie ‘gewoon alles bij het oude laten’ bereiken we ons doel niet, door het hele terrein rookvrij te verklaren creëren we een ‘erehaag’ zoals bij Essesteijn en andere rooklocaties op het park leken ons minder goed.
Tijdens de ALV evalueren we met de aanwezige leden de proef en besluiten of we deze oplossing als definitief aanvaarden.

Het is nu tijd om je mening over de proef te geven Dat kan via mail naar het secretariaat of door het beantwoorden van drie vragen via bijbehorende link:

De vragen:
– Steun je het idee om als proef een rookzone aan te wijzen?
– Geef als je dat wilt aanvullende op- en aanmerkingen
– Ben je een roker?
– Mogelijkheid om de clip van de campagne te bereiken

Wij als bestuur hechten er aan om te benadrukken dat wij op zoek zijn naar een oplossing in goed overleg: maak de rookvrije generatie mogelijk op een manier die bij VEO en haar leden past!

Namens het bestuur,
Chris Boogert