Persbericht: CKV VEO breidt staf uit voor komend seizoen

Korfbalvereniging VEO heeft voor het komende seizoen haar technische staf voor de selectie rond. Naast Wouter Sies voor VEO 2, gaan ook de interim-trainers van afgelopen seizoen, Arnoud Kok en Remco Breedveld, door als trainer/coach voor VEO 1. Aan de staf wordt Ivo van der Kwast, afkomstig van TOP Sassenheim, toegevoegd en gaat samen met Wouter het tweede coachen en trainen geven. Voor VEO is dit een unieke situatie om met 2 trainers/coaches per selectieteam aan de slag te gaan. Aart Berkhout, bestuurslid Technische Zaken, hierover: ‘Allereerst ben ik heel blij met deze vier heren; hebben allemaal veel ervaring en zijn heel gedreven om er een succes van te maken. Daarbij zie je in het hedendaagse korfbal dat je het met één trainer/coach per team niet meer redt, daarvoor gaat het spel te snel en heeft bijna elke situatie aandacht nodig. Met twee coaches per team denken wij dat we een betere invulling geven aan wat het hedendaagse korfbal vraagt. Voor VEO een mooie volgende stap in de ontwikkeling van onze vereniging’.

Hoewel het lopende seizoen abrupt gestopt is en het nog niet duidelijk is hoe het nieuwe seizoen er uit gaat zien, is VEO de afgelopen weken druk bezig geweest om klaar te zijn voor de nieuwe start. En nu dus vier trainer/coaches voor beide selectieteams. Met Remco Breedveld, Arnoud Kok en Wouter Sies heeft VEO al drie oud-spelers en ervaren trainers in huis. De komst van IVO van der Kwast is een mooie toevoeging. ‘Na 19 jaar bij Top allerlei jeugdteams te hebben getraind ben ik toe aan een volgende stap en wil ik kijken hoe het is om met senioren aan de slag te gaan als trainer/coach. Met de ervaring van de andere drie op dit terrein denk ik dat dit voor mij een mooie volgende stap is en kan ik hier wat ik bij TOP geleerd heb goed gebruiken. Ook het idee om vanuit deze groep meer te doen vanuit de trainers naar met name de jeugdteams van VEO spreekt mij enorm aan! Ik heb er zin in’, aldus van der Kwast.

Het bestuur van VEO is zeer verheugd met deze ervaren staf. Het betrekken van de jeugd in deze nieuwe opzet was een belangrijk uitgangspunt om op deze wijze te gaan werken.  Het bestuur spreekt de verwachting uit dat het een mooi, volgend seizoen gaat worden, in welke klasse dat dan ook is. Op het veld speelt VEO in ieder geval volgend jaar Overgangsklasse, voor de zaal is dit nog onzeker. Daar komt komende weken uitsluitsel over.

Voor meer informatie over CKV VEO verwijzen we u naar www.veokorfbal.nl