Oranje Wit 2 – Veo 2 17-12 en Oranje Wit 1 – Veo 1 24-17

Zaterdagavond was het een avondje “ Dordt “ voor Veo 2 en 1.
Voor beide teams was het vooraf een spannende avond, want het 2e stond bovenaan en het 1e moest punten pakken tegen degradatie. Helaas, voor beide teams werd het niet wat gehoopt was.

Veo 2 begon aan een wedstrijd die zeker in het begin gelijk opgaand was. Om en om werd er gescoord. Maar wanneer je zulke goede heren hebt die uit werkelijk alle hoeken scoorden, dan zakt de moed een beetje in je korfbalschoenen.  Met rust stond het nog 9-8 voor OW. Maar na de rust werd het verschil wel erg duidelijk gemaakt door de heren van OW. En het is een gave, denk ik, wanneer je dit hebt. Of is het pure kwaliteit. Nu moet het 2e nog 2 wedstrijden spelen tegen Avantie en Juliana. Volgende week kunnen zij als team het 1e bijstaan in hun belangrijke wedstrijd tegen Futura. Zij zijn nu al gedegradeerd, maar zullen zeker hun sportieve plicht nakomen.

De wedstrijd tegen OW was niet wat we volgende zaterdag willen zien. Veel ging er niet goed. Jammer. OW was een maatje te groot en wil zeker blijven meedoen om de bovenste plaats. En dat straalden zij ook uit, mede gesteund door het fanatieke publiek met een ietwat melige muziek. Maar zij mogen nog zeker hopen en wij moeten dit ook blijven doen. Maar dan anders. De uitslag was dan ook 24-17. Volgende week uit een ander vaatje tappen en dan moet dat zeker lukken.

JP