Opnieuw succes voor VEO

In een rechtstreeks duel met de nummer twee op de ranglijst, Rheko, trok koploper VEO opnieuw aan het langste einde en versloeg het in goede wedstrijd de tegenstander uit Rhenen met 16-13. Na deze overwinning staat VEO nu minimaal twee punten voor op de achtervolgende teams.

VEO startte op het eigen sportpark opnieuw met Wouter Jansen in de basis; deze keer voor de geblesseerde Jesper Verschoor. Robin van den Bosch kon deze week weer spelen. De beginfase van de wedstrijd was doelpuntrijk. Rheko was voor VEO een onbekende tegenstander, maar de ploeg was duidelijk naar Voorburg gereisd om een goed resultaat neer te zetten. Binnen een minuut of 7 scoorden beide teams drie maal, waarna de 3-3 tussenstand enige tijd op het bord bleef staan.
Pas bij 6-4 kon VEO het eerste gaatje slaan. Dat was ook het moment dat aanvoerder Michiel Kimmel geblesseerd het veld moest verlaten om vervangen te worden door Sander Jongenburger, die een prima invalbeurt had en onder andere de ruststand op 8-6 vast stelde. Daarmee scoorde hij na Michiel Kimmel en David Nanusevski pas het 3e herendoelpunt voor VEO, want de overige goals in de eerste helft kwamen uit handen van Dagmar Rosenbrand (2), Michelle Jongenburger (2) en Lieke Glasbergen.

Na de rust kon VEO in eerste instantie de wedstrijd niet naar zich toe trekken. De ploeg begon slordig en Rheko profiteerde door gelijk te komen tot 8-8. In de fase die toen volgde waren doelpunten opnieuw schaars, maar het was David Nanusevski die met 2 treffers het goede voorbeeld gaf. Rheko bleef wel mee scoren maar kon niet opnieuw gelijk komen zodat na goals van Robin van den Bosch, Michelle en Sander Jongenburger de score 13-11 bedroeg. Met nog een minuut of 10 te gaan beslisten opnieuw David Nanusevski en Sander Jongenburger de wedstrijd definitief. Met 15-11 was het gat vier punten en dat verschil kon Rheko niet meer goed maken. De eindstand werd 16-13 waarbij Robin van den Bosch de laatste VEO-goal voor zijn rekening nam.

Volgende week speelt VEO in en tegen Elburg de laatste veldwedstrijd voor het begin van de zaalcompetitie.

Er zijn beelden gemaakt van de wedstrijd VEO – Rheko. Deze zijn te zien op de website www.korfa.nl.