Onnodige nederlaag voor VEO 1

Na de mooie overwinning in de openingswedstrijd van het seizoen, moest VEO afgelopen zaterdag zijn meerdere erkennen in Sparta. In Nijkerk verzuimde de ploeg het om een goede start af maken en verloor het in de slotfase met 13-9.

In de openingsfase van de wedstrijd leek er weinig aan de hand voor de Voorburgers. De ploeg van Jelle den Dekker kwam snel op een 1-4 voorsprong. Sparta leek in die fase ontzag te hebben voor het spel van VEO, maar bij VEO staakte daarna de productie. En eigenlijk niet alleen voor deze fase, maar voor de rest van de wedstrijd. En zo kon het gebeuren dat de thuisclub in de rest van de eerste helft de schade kon repareren en met een 7-7 ruststand de thee kon opzoeken.

In de tweede helft gebeurde er lange tijd heel weinig waar het de score betrof. Sparta nam een 8-7 voorsprong, maar verder waren beide teams niet in staat om de korf te vinden. VEO had bij vlagen wel goede aanvallen, maar het afmaken wilde niet lukken. Met Michiel Kimmel goed reboundend onder de korf waren er ook genoeg schotkansen, maar de goal wilde niet vallen. Anderzijds werd er wel goed verdedigd in deze fase, waardoor ook de thuisclub niet verder tot scoren kon komen. Zo bleef de 8-7 op het scorebord totdat pas in de 25e minuut van de tweede helft David nanusevski beide partijen weer op gelijke hoogte bracht.

De 8-8 in deze fase van de strijd, na zo’n lange periode zonder vakwissel, betekende eigenlijk dat de ploeg die het eerst scoorde waarschijnlijk aan het langste einde zou trekken. Jammer genoeg voor VEO scoorde Sparta als eerste. Dat bleek te veel voor VEO om in de slotfase nog om te buigen en mede door de risico’s die VEO noodgedwongen nam kon Sparta verder uitlopen, met als gevolg een 13-9 eindstand.

Volgende week speelt VEO opnieuw een uitwedstrijd als Regio’72 in Vaassen de tegenstander is.