Nog steeds scheidsrechters nodig!!

De KNKV verwacht dat iedere vereniging met wedstrijdsportteams scheidsrechters levert om wedstrijden van andere verenigingen te fluiten. Dat is belangrijk, want zonder scheidsrechter geen potje korfbal, en zonder onafhankelijke scheidsrechter geen eerlijk potje korfbal.

OOK VEO moet scheidsrechters leveren. Vorig seizoen (2017-2018) moest VEO 148 wedstrijden fluiten. Dat is niet gelukt, ondanks de inzet van de vier officiële scheidsrechters die we in onze gelederen hebben (Bas Vermaat, Timothy de Graaf, Olaf Hoogerdijk en Patrick Fuchs) en de leden die incidenteel een wedstrijd voor hun rekening hebben genomen als scheidsrechter of juryvoorzitter. Helaas kwamen we 34 wedstrijden tekort en kregen we een boete van € 1011! Dat geld is uit de VEO-clubkas weggevloeid en dat is uiteraard bijzonder jammer.

Dit seizoen zijn we vastbesloten om deze boete in ieder te geval te verminderen, en binnen een paar jaar zelfs in winst om te zetten. Maar daar hebben we de andere VEO-leden wel voor nodig! Dit seizoen moeten we in totaal namelijk 160 wedstrijden fluiten, met precies dezelfde hoeveelheid scheidsrechters. En dat wordt natuurlijk lastig… Tijdens de eerste helft van het veld is er zelfs zo weinig gefloten, dat we meer dan alleen een geldboete riskeren. Als we dit seizoen doorgaan zonder veranderingen, zullen VEO 2 én VEO 3 volgend jaar met twee wedstrijdpunten minder aan de competitie beginnen.

Dat moeten we natuurlijk voorkomen! En daarom een oproep:

Ben jij in het bezit van een praktijkdiploma als scheidsrechter en wil je graag af en toe een wedstrijdje buiten de deur fluiten? Neem dan contact op met Patrick Fuchs of Mark van der Weijden! (Patrick: patrick.fuchs.1991@gmail.com en Mark: weijden@ziggo.nl).

Om de magische grens van 160 wedstrijden te halen, hebben we minimaal 8 scheidsrechters nodig die elk eens in de maand een wedstrijd buiten de deur fluiten. Wil je vaker fluiten, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig.

Patrick kan je inschrijven op wedstrijden die bij jouw woonplaats in de buurt zijn, op een tijdstip en dag die voor jou goed uitkomen, en zelfs bij een niveau/leeftijdsgroep die jouw voorkeur heeft. Dat kan bij een seniorenteam tot en met de vierde klasse. En bij de jeugdteams gaat het niet alleen om hoofdklasse, maar ook om wedstrijden die qua niveau vergelijkbaar zijn met onze A2, B1 en C2. Qua niveau is het dus voor ieder wat wils, je hoeft geen prof te zijn om VEO een handje te helpen door een wedstrijd te fluiten!

Wil je graag helpen, maar heb je nog geen praktijkdiploma? Neem dan ook even contact met Patrick op. De scheidsrechterscommissie zal je dan zo goed mogelijk begeleiden terwijl jij je diploma probeert te halen. We hopen wat van je te horen. Laten we samen onze schouders hieronder zetten!

Namens de scheidsrechterscommissie,

Patrick Fuchs