Nieuwe buren pas in 2023 op Westvliet

VRC nog wat langer op De Star

14 juli 2022Algemeen

De Voorburgse Rugby Club (VRC) kan waarschijnlijk vanaf april 2023 gebruik maken van de nieuw aan te leggen rugbyvelden en accommodatie in Sportpark Westvliet op de rand van Den Haag met Voorburg. Dit was eigenlijk al gepland voor komend sportseizoen. Tot die tijd blijven de leden van VRC rugbyen op de huidige locatie aan De Star in Leidschendam.

Reden voor de nieuwe planning is dat voor de benodigde vergunning van de gemeente Den Haag aanvullende wettelijk verplichte onderzoeken nodig zijn.  Het gaat om onderzoeken op het gebied van flora en fauna, zoals wilgenbomen, rugstreeppadden en vleermuizen. Naar verwachting starten de werkzaamheden in februari 2023.

Naast het rugbyveld worden ook beachvolleybalvelden aangelegd voor volleybalvereniging VOLEVO. VRC en VOLEVO zijn op de hoogte van de ontwikkelingen.