Nieuw jaar, nieuwe overwinningen!

Het is onderhand alweer 2020. Nieuw jaar, nieuwe kansen en dus nieuwe wedstrijden. De A1 weet het jaar al sterk te beginnen. Zaterdag 11 januari is het dan tijd voor de aftrap van 2020.

In Pijnacker, bij Avanti, wordt het seizoen herstart. Met Avanti A2 op de laatste plek met nog 0 punten op zak, hadden wij een reputatie hoog te houden.
De wedstrijd begint rustig, er wordt niet veel gescoord en de teams zijn redelijk gewaagd aan elkaar. We hebben veel kansen, maar helaas weten niet alle ballen de korf te vinden.
Toch weten we de rust in te gaan met een voorsprong van 4-7. Gelukkig is het schotpercentage een stuk hoger in de tweede helft en weet de A1 zich te herpakken. Een duidelijk voorsprong wordt opgebouwd en ook Sven weet nog wat minuten te maken in de wedstrijd. De wedstrijd wordt afgefloten met een nette eindstand van 16-23. Een mooie start en opnieuw 2 punten erbij!!
Nog even de score statistieken:
Raquel (1x), Luuk (5x), Pepijn (5x), Anique (3x), Ivan (6x), Ivo (3x).

Een week later is het ook tijd voor de eerste thuiswedstrijd. We hadden gevraagd of we jullie weer terug konden verwachten op de tribune in het nieuwe jaar en jullie hebben ons verrast.
Bijna 2 volle tribunes waren aanwezig. Het was ook niet zomaar een wedstrijd. Zaterdag 18 januari werd er gespeeld tegen Velocitas A1, met onder andere Kim Breedveld. Die kennen we!
Zowel spelers als coaches waren een tikje zenuwachtig. Na een bemoedigend praatje kon de wedstrijd dan echt beginnen. Onze topper Sanne offerde zich op en nam Kim als tegenstander. De strijd begon vanaf de eerste seconde. We wisten vrijwel gelijk het eerste punt te bemachtigen, dankzij een mooie actie van Luuk. Helaas volgde Velocitas al snel en
werd de stand gelijk. De wedstrijd wordt kort onderbroken door Emma die haar schoenen moet verwisselen waar ze weer te veel op gleed. Iedereen kon even op adem komen en de wedstrijd vervolgde zich. De gehele eerste helft zijn beide ploegen erg gewaagd aan elkaar.
Vooral de dame van Merle kwam onverwachts uit de hoek met een paar afstandsschoten.

Toch weten we de rust in te gaan met een voorsprong, 9-7. We moeten dus hard aan de bak in de tweede helft, want alles is nog mogelijk.
Ook dit keer weten we weer meer te scoren in de tweede helft. De mannen worden slim uitgespeeld wat resulteert in mooie goals en ook Sanne en Merle weten te scoren. Zelfs Kim weet een mooi afstandsschot te scoren, waardoor iedereen elkaar toch licht ongemakkelijk aankeek of we moesten klappen of niet. Eerlijk is eerlijk, ook al deed ze het voor het verkeerde team ( 😉 ), het was een mooi schot. Gelukkig was dit niet beslissend, want we
weten een geweldige eindstand neer te zetten. Met 19-13 winst omhelst het team elkaar dolbij met het eindresultaat.
Met opnieuw 2 punten op zak behouden we onze tweede plek in de poule. 1 plek onder ons, dankzij een lager doelsaldo, staat Refleks A1. De strijd tegen deze ploeg gaan wij komende zaterdag aan. Hou ons dus goed in de gaten!
Graag wil ik nog Jada de Graaff bedanken voor opnieuw mooie actieshots van onze wedstrijd. Vrijwel alle foto’s die jullie van ons voorbij zien komen zijn geschoten door Jada, dus dankjewel!
Nog even de score statistieken:
Sanne (3x), Ivan (4x), Joost (1x), Ivo (1x), Merle (1x), Luuk (5x), Pepijn (4x).

• Eline Zoutenbier, teammanager VEO A1
    Wilt u op de hoogte blijven van VEO A1? Volg ons dan op instagram voor
    wedstrijdinformatie, foto’s, uitslagen, wedstrijdverslagen en meer! @ckvveoa1. Voor verdere
    informatie en vragen, contact ckvveoa1@gmail.com .