Mooie overwinning VEO 1 van Futura 1

Vandaag stond de eerste return wedstrijd van deze veldcompetitie op het programma. Tegen het taaie Futura, wat voor VEO een angstgegner is. Maar het zou zomaar een keer anders kunnen gaan. Zie eerder Velocitas. Die ziet VEO ook als een tegenstander waar liever niet tegen gespeeld moet worden.
En het lukte Velocitas eindelijk. Nu was het de beurt aan VEO. Onder een heel fel herfst zonnetje begon de wedstrijd zoals gehoopt was. Fel op de bal en schieten wanneer het kan. En het liefst raak natuurlijk; het liep als een zonnetje. Na 10 minuten stond er 1-6 op het scorebord. Op dat moment was dat zeker niet geflatteerd. Futura liep achter de feiten aan en kon maar moeilijk volgen.

Coach Johan schreeuwde zijn longen schor, want er waren ook slordigheden. Afspraken werden niet altijd opgevolgd en het kostte veel energie om dit te herstellen. Ruststand was 8-13. Dat was wel even anders dan de heenwedstrijd. Nu was er een duidelijke boodschap: winnen.

De tweede helft een ander beeld. Futura liet zich de kaas niet zomaar meer van het brood eten en VEO moest lijdzaam toezien. Slordigheden en miscommunicatie leidde tot enige ergernis. Gelukkig kan je dan een time out aanvragen. En het hielp. VEO herpakte zich en ging weer scoren. Halverwege de tweede helft stond het 12-18. En nog steeds was er die onzekerheid. 7 minuten voor tijd viel de 14-20. Eindelijk, dit moet toch voldoende zijn. En ja hoor, met een eindstand van 16-21 was VEO eindelijk de bovenliggende partij. En dat tegen Futura, waar het altijd heel moeilijk tegen spelen is. Vandaag de derde winstpartij. Nu hebben we 3 wedstrijden gewonnen van de 8 en we hebben 6 punten. Ik vind dat dit te weinig is. En dat moet in de tweede helft van het veldseizoen beter kunnen. We moeten naar boven kijken en niet naar beneden. De blijdschap na afloop was duidelijk te zien. Veel felicitaties en high five.
Maandag de start van het zaalseizoen en de eerste training, dan daarna de Haagse Korfbaldagen. We kunnen onze borst nat maken. Achilles en Avantie zijn onze tegenstanders. Beiden (dacht ik) in de Zuiderpark hal.
Nu nog even nagenieten dan gaan we ervoor.

Sam Cramer