Leeftijdsgrens Alcohol Verhoogd !!!

Zoals misschien al bekend is  per 1 januari 2014 de wettelijke leeftijdsgrens voor alcohol verhoogd van 16 naar 18 jaar. Dat betekent dat er vanaf dat moment in onze sportkantine (maar ook in andere kantines, supermarkten, slijterijen en horeca) geen alcohol meer verkocht wordt aan mensen onder de 18 jaar.

Wie zelf onder de 18 is, mag namelijk geen alcohol bij zich hebben of drinken in openbare ruimten. Naast sportkantines vallen daar dus ook de straat, het café, parken, buurthuizen, etc. onder.

Wat verandert er op onze vereniging?

•  Vanaf 1 januari zullen wij geen alcohol schenken aan leden en bezoekers die jonger zijn dan 18 jaar.
  • Het zelf meenemen van alcoholische dranken is (nog steeds) niet toegestaan, ongeacht leeftijd.
  • Een volwassene of jongere boven de 18 jaar mag geen alcohol kopen bij de bar en doorgeven aan een jongere die nog geen 18 jaar is.
  • Onze vereniging kan een boete krijgen wanneer wij toch alcohol verkopen aan leden en bezoekers onder de 18 jaar. Ook kunnen jongeren onder de 18 jaar die  bij VEO alcohol bij zich hebben een boete krijgen. Zij hebben dan alcohol in hun bezit in de openbare ruimte en dat is strafbaar onder de 18 jaar.

Onze vereniging moet zich natuurlijk aan de wet houden en wij hopen daarin op jullie medewerking. Een verantwoord alcoholbeleid kunnen wij niet alleen, dat doen we met zijn allen.

Mochten wij toch constateren dat jongeren onder de 18 alcohol nuttigen op de club zullen deze verzocht worden het complex te verlaten.

Wij hopen op jullie begrip! Namens het bestuur van CKV VEO

Remco Breedveld