Kom de (jeugd)trainersgroep versterken!

VEO heeft een fantastische trainersgroep, gekleed in de speciale jeugdtrainersshirts en met hun enthousiasme langs het veld, zijn zij week in week uit, een onmisbaar onderdeel van het Korfballen bij VEO.

Maar, er zit groei in de jeugdleden bij VEO. Daar wordt hard voor gewerkt en daar zijn we blij mee! Dat betekent ook automatisch dat er meer trainers nodig zijn en dat we de verenigingstaken voor de huidige trainers anders moeten invullen. Daarvoor hebben we zowel de selectie, overige senioren, ouders én oudere jeugdleden hard bij nodig!

Afgelopen jaar was het lastig om trainers te vinden voor de (jeugd)teams. Een van de redenen was dat trainen in combinatie met fluiten, zaalwacht, bardienst en corvee veel tijd kost. Komend jaar gaan we daarom kijken of we verschillende taken meer gelijkmatig kunnen verdelen. Wat gaan we dan doen?:

• trainers worden komend jaar vrijgesteld van zaalwacht, fluiten (op 1 fluitbeurt na, vooral om gevoel te houden hoe het is om ‘aan de andere kant’ te staan) en bardiensten. We gaan hierbij uit van twee trainers per team;
  • spelende leden die geen training geven worden vaker (denk aan wekelijks) ingedeeld om te fluiten, zaalwacht en bardienst te draaien;
  • voor de bardiensten gaan we overigens meer beroep doen op de ouders van jeugdleden en oudere jeugdleden die geen training geven;
  • we gaan kijken op welke manier we meer ouders bij trainingen kunnen betrekken, zodat ook zij training kunnen gaan geven, of op zaterdag kunnen coachen.

We verwachten dat het trainen geven hierdoor meer te overzien is en om de tijdsbesteding die het lidmaatschap van VEO met zich meebrengt meer evenredig met elkaar te verdelen.

Voor leden van de selectie blijft gelden dat er van hen verwacht wordt dat zij een team trainen geven (of in overleg met het bestuur een andere technische taak uitvoeren). Overige senioren willen we ook oproepen om je aan te melden om trainen te geven of andere vrijwilligerstaken op te pakken. Zie hiervoor ook CKV VEO Korfbal – Vrijwilligers En Omstreken.

Wil je training geven? Laat dat s.v.p. zo snel mogelijk weten aan TC Jeugd (veo.tcjeugd@gmail.com) voor de jeugd teams of aan de TC senioren (tcsveo@gmail.com) voor de seniorenteams. En natuurlijk kan je ook een lid van de TC aanspreken.