Inschrijven fluitbeurten (deadline 21 maart a.s.)

Schrijf je vanaf nu in voor fluitbeurten veldseizoen (deadline 21 maart a.s.)

Het afgelopen zaalseizoen heeft VEO voor het eerst gewerkt met het zelf inschrijven op wedstrijden als scheidsrechter. Dit is heel goed bevallen: zeker bij de breedtesport is afgelopen zaalseizoen zo’n 80%-90% van de fluitbeurten ingevuld via zelf inschrijven. Voor jullie als VEO-lid heeft zelf inschrijven het voordeel dat je zelf kunt bepalen wanneer (datum, tijdstip) en wat voor team (bijv. F-jes of juist graag oudere teams) je het liefst fluit. Als scheidsrechtercommissie hopen we dat hierdoor het plezier in het fluiten wordt verhoogd.

Voor het komende veldseizoen willen we daarom opnieuw werken met zelf inschrijven als scheidsrechter. De spelregels voor het veldseizoen zijn:

• Elk spelend lid (senioren en A-jeugdleden) wordt geacht zich minimaal voor éénwedstrijd als scheidsrechter in te schrijven.
  • Je kan je naam toevoegen aan een wedstrijd bij ofwel de breedtesport (VEO 6, A1, B3, C3, alle D-, E- en F-teams) ofwel de wedstrijdsport (VEO4, VEO5, B1, B2, C1, C2). Hiervoor zijn er twee losse drive-bestanden, waarbij de mogelijke wedstrijden op volgorde per speelronde staan.
  • Bij de breedtesport moet je – als je je hebt ingeschreven – sowieso fluiten.
  • Bij de wedstrijdsport hangt het ervan of er zich een knkv-scheidsrechter meldt. Uiterlijk de donderdag voor de wedstrijd hoor je definitief per mail of je moet fluiten.
  • De inschrijfperiode is 10dagen! Dat betekent dus dat je tot en met woensdag 21 maart de tijd hebt om je in te schrijven. De eerste spelronde is hierbij op zaterdag 31 maart.
  • Natuurlijk mag je je ook vaker inschrijven als je VEO hierin wilt helpen. Graag zelfs!
  • Schrijf je je niet in, dan is de kans groot dat je alsnog wordt ingedeeld om één van de openstaande wedstrijden te fluiten. Hierbij heb je dus zelf geen invloed meer op wat voor soort wedstrijd je wanneer fluit.

INSCHRIJVEN DOE JE IN DIT ONLINE BESTAND VOOR DE BREEDTESPORT:

INSCHRIJVEN DOE JE IN DIT ONLINE BESTAND VOOR DE WEDSTRIJDSPORT:

Heb je vragen, opmerkingen en klachten over het zelf inschrijven, dan kun je een mail sturen  naar scheidsrechters@veokorfbal.nl.

We hopen voor het veldseizoen op net zo’n goede respons als in het zaalseizoen en wensen jullie alvast veel fluitplezier!

Namens de scheidsrechterscommissie van VEO,

Carina van Vliet