Inschrijven als scheidsrechter is verlengd tot 17 november!

Afgelopen week is op de VEO-site een berichtje geplaatst dat de senioren en A-jeugd zich tot en met 11 november kan  inschrijven als scheidsrechter. Er zijn ondertussen voor zo’n 60 wedstrijden nu al scheidsrechters geroosterd (veel dank, inschrijvers!). Dat is een mooi resultaat, maar uiteraard kan de respons nog beter. Daarom is het zelf inschrijven als scheidsrechter verlengd tot zaterdag 17 november.

INSCHRIJVEN DOE JE IN DIT ONLINE BESTAND:

Vanuit de scheidsrechtercommissie hebben we overigens de nog openstaande wedstrijden van 17 november ingedeeld. Ben je op deze zaterdag ingeroosterd als scheidsrechter en had je liever een andere wedstrijd gefloten, dan zul je zelf moeten ruilen.

Voor de volledigheid nog even de spelregels voor het komende zaalseizoen:

• Elk spelend lid (uit de senioren en A-jeugd) wordt geacht zich minimaal voor tweewedstrijden als scheidsrechter in te schrijven.
  • Je kan je naam toevoegen aan een wedstrijd bij ofwel de breedtesport (VEO 6, A3, B2, C2, C3, alle D-, E- en F-teams) ofwel de wedstrijdsport (VEO4, VEO5, A1, A2, B1, C1).

Hiervoor is er één drive-bestand opgesteld met alle thuiswedstrijden weergegeven (inclusief oefenwedstrijden op 17 november).

• Bij de breedtesport en oefenwedstrijden moet je – als je je hebt ingeschreven – sowieso fluiten.
  • Bij de wedstrijdsport hangt het ervan of er zich een knkv-scheidsrechter meldt. Uiterlijk de donderdag voor de wedstrijd hoor je definitief of je moet fluiten.
  • Natuurlijk mag je je ook vaker inschrijven als je VEO hierin wilt helpen. Graag zelfs!
  • Schrijf je je niet in, dan is de kans groot dat je alsnog wordt ingedeeld om één van de openstaande wedstrijden te fluiten. Hierbij heb je dus zelf geen invloed meer op bij welk team je wanneer fluit.
  • Ook zal bij het indelen van zaalwachtdiensten rekening worden gehouden met of je je hebt ingeschreven als scheidsrechter: niet fluiten betekent dus extra zaalwachtdiensten.

Namens de scheidsrechterscommissie van VEO,
Carina van Vliet