IKF Europa Cup 2019 (met KK Brno)

Voor alle internationale korfliefhebbers: komende donderdag 10 januari 2019 barst weer het Europese Kampioenschap voor clubteams los. Tot en met zaterdag 12 januari zal gestreden worden om de Europse titel voor clubteams, ditmaal in het Belgische Kortrijk.
Onze landskampioen TOP gaat proberen als eerste ploeg in de historie voor de 3e keer op rij de titel te bemachtigen. Om dat te volbrengen zal TOP in de poulefase o.a. de Tsjechische landskampioen KK Brno opzij moeten zetten. Twee jaar geleden lukte dat TOP met enig gemak, wellicht gesteund door het thuisvoordeel danwel door de Nederlandse inbreng in de Tsjechische ploeg. Nadat Brno in april 2017 onverwacht de nationale finale verloor van Ceské Budejovice (net als Brno een parel van een stad), moest zij de Europacup van 2018 aan haar voorbij laten gaan.
De jacht op revanche werd echter geopend op de IKF Europa Shield, waar alle nummers 2 van Europa (exclusief de nummer 2 van Nederland) jaarlijks aan deel mogen nemen. Hier behaalde Brno afgelopen jaar een verdienstelijke 3e plaats. Door het behalen van de landstitel in april 2018 is Brno echter weer verzekerd van een plek op het kampioenenbal.
De eerste wedstrijd is komende donderdag 12 januari om 10:15uur tegen 1908 SZAC Budapest. Maar ’s avonds om 20:15uur zal Brno wederom tegen TOP aantreden… Wie weet waar ze toe in staat zijn! Een ieder die het internationale korfbal een warm hart toedraagt wordt geadviseerd de komende week een rood shirtje aan te trekken en af te reizen naar het Zuiden… of de livestream te pakken via http://www.ecup2019.com/

Geplaatst

Tags: