Huisregels sporthallen wegens Corona (Vergeet je mondkapje niet!)

Aanpassing: 01-12-2020

Afgelopen periode is er gewerkt om het korfballen in de zaal mogelijk te maken, hetzij in aangepaste vorm. Het is goed om te zien dat daar met name door de jeugd optimaal gebruik van gemaakt wordt. Uiteraard willen we als vereniging binnen de mogelijkheden van de coronamaatregelen gebruik maken van de sportaccommodaties.  Hier zijn maatregelen van toepassing om op een gezonde en veilige manier gebruik te maken van de sportaccommodaties door jeugd en senioren.

Om dit te kunnen faciliteren heeft de regio Haaglanden een aantal maatregelen en huisregels vastgesteld en rondgestuurd naar de verenigingen. Op basis hiervan zijn de TC’s aan de slag gegaan om het sporten voor leden mogelijk te maken.

Als huurder van de sporthallen zijn wij te gast en medeverantwoordelijk voor het naleven van de maatregelen die de regio en de sportaccommodaties ons voorleggen. Om de samenwerking met de sporthallen warm te houden volgt hier nog een verwijzing naar een aantal huisregels die nageleefd dient te worden zodat wij zo lang de overheid het goedkeurt kunnen blijven sporten.

Graag aandacht voor het volgende:

• De sporthal is alleen toegankelijk voor sporters, trainers en begeleiders van Kangoeroes (maximaal 1 per Kangoeroe). Ouders/verzorgers van overige (jeugd)leden dienen de sporthal niet te betreden.
  • Er mogen maximaal 30 personen tegelijkertijd in een sporthal zijn. Voor alle sporters geldt daarom: betreed pas op de, door de TC, aangegeven tijd de sporthal en zorg dat je onmiddellijk de sporthal verlaat bij de eindtijd. Zoek hierbij niet de grenzen op en gun elkaar de ruimte en tijd die toebedeeld is.
  • Check voor vertrek de actuele verzameltijd. Deze kan gewijzigd zijn vanwege de wisselende maatregelen.
  • Verzamel bij vertrek aan de kant van de zaal die de sporthal heeft aangegeven als looprichting naar buiten. Geef de andere groep de ruimte om naar binnen of naar buiten te gaan, zodat men elkaar niet gelijktijdig tegenkomt in de gang, de hal etc.
  • Vanaf 1 december geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder de verplichting een niet-medisch mondkapje te dragen in de binnenruimtes van de sportaccommodaties: dus in de entreehal en gangen zowel personeel, als sporters, als begeleiders. Tijdens het sporten is dit niet verplicht.
  • Volg ten alle tijden de instructies en regels op van de sportaccommodaties en coronacoördinatoren.

Verder gelden de algemene maatregelen:

• Blijf thuis bij klachten en laat je testen.
  • Pas (hand)hygiëne toe.
  • Houd 1,5 m afstand tot personen van 18 jaar of ouder met uitzondering van:
    • kinderen t/m 12 jaar onderling en tot anderen.
    • spelers die in de jeugd uitkomen onderling.
  • Vermijd drukte.
  • Kom niet naar de sporthal als je gezondheidsklachten hebt die mogelijk gerelateerd zijn aan COVID-19 of in de laatste 10 dagen in contact bent geweest met iemand die positief getest is op COVID-19.
  • Sporters kunnen worden geweigerd of naar huis worden gestuurd tijdens de training bij (vermoeden) van klachten.
  • Gezond verstand staat voorop. Zoek de grenzen van de regels niet op en spreek elkaar aan op het niet naleven van regels.

Geplaatst

Tags: