Het jubileum logo

30 Maart heeft de 100 jaar VEO kerngroep het logo gepresenteerd dat gebruikt gaat worden als herkenningspunt van het jubileumjaar. Dit logo komt natuurlijk niet zomaar uit te lucht vallen. Het proces ernaartoe heb ik binnen de kerngroep al gedeeld, maar dit wil ik via deze weg ook graag aan jullie allemaal toelichten.

De opdracht

Het idee was duidelijk; een beeldmerk dat laat zien dat wij trots zijn op het 100-jarig bestaan van VEO. Hierin moest natuurlijk het VEO logo terugkomen, jaar van oprichting (1920) en ‘100 jaar’.

Naast de opdracht moet een logo voldoen aan een aantal standaard eisen als; leesbaar, duidelijk, overal inzetbaar (web, print, bannering, etc.), schaalbaar, simpel, gericht & onderscheidend.

Op basis van deze informatie ben ik aan de slag gegaan.

De concepten

Zo’n proces begint met het maken van mindmaps en schetsen op papier. Na deze fase heb ik een stuk of 20 concepten digitaal uitgewerkt. Hier hebben we er één uitgekozen waar we het meest achter stonden en die het best door te vertalen was naar een duidelijke huisstijl.

Een greep uit de vele concepten die uit zijn gewerkt met centraal het logo dat als ‘favoriet’ werd gekozen.

De oplettende lezer ziet dat bovenstaand concept niet 100% overeen komt met het uiteindelijke beeldmerk. Hierna is het concept namelijk verder uitgewerkt naar het logo dat op diverse manieren in te zetten is:

In het logo zie je natuurlijk de korfbal terug, de vlakken hiervan staan voor de kernwaarden van V.E.O. met centraal altijd het V.E.O. logo. Een leuke catch is de ‘1’ die op een korfbalpaal lijkt 😉

Help jij ook mee?

Afgelopen maanden zijn wij al een aantal keer bij elkaar gekomen om te brainstormen over het aankomende lustrumjaar. In januari hebben we jullie input gevraagd op de brainstormavond voor de hele vereniging. Op basis van deze sessies hebben wij een lijstje gemaakt met evenementen/activiteiten en andere ideeën die het vaakst genoemd zijn om gedurende het verjaardagsjaar van VEO te organiseren. Enkele evenementen die we willen gaan organiseren zijn:

• VEO bier
  • Gala inclusief veiling
  • Jubileum boek/video
  • Laddercompetitie
  • Kick-off feest
  • Feestweekend
  • Familie toernooi
  • Westvliet sporttoernooi
  • Korfbalweekend/week met korfbalclub Brno (Tsjechië)
  • Cabaret avond/VEO’s got talent

Wij kunnen dit uiteraard niet allemaal zelf organiseren en daarom vragen we jullie hulp. Via dit e-mailadres: jubileum@veokorfbal.nl kan je je aanmelden voor één of meerdere evenementen/onderdelen van het lustrumjaar. Stuur onderstaande gegevens naar jubileum@veokorfbal.nl en geef je op!

Naam:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Voorkeur voor een activiteit/onderdeel:
(Noteer het ook indien je geen voorkeur hebt of als je zelf nog een idee wilt aandragen)

Voor vragen kan je altijd een van ons aanspreken.

Groeten, het VEO 100 jaar kernteam
Theo, Els, Ruud, Cuno, Mariska, Cock, Anouk & Dillen