Het favoriete team van.. Wouter Jansen

Na het succes van de rubriek van Korfbal.nl gaan we vrolijk verder op de site van VEO. In ´Het Favoriete Team Van´ stellen (oud)spelers van VEO hun beste team op. Met welke spelers hebben zij mooi momenten gehad? Of welke spelers zijn echt van grote klasse? We starten de rubriek met oud 1ste speler en tevens trainer/coach van het tweede Wouter Jansen.

Dit zijn de 8:

Rian van Amstel
Vakgenoot! De eerste naam die ik opschreef. Vaak aan 1 blik of 2 woorden genoeg en heerlijke wedstrijden samen gespeeld. Niet het meeste talent in dit rijtje, maar compenseerde dat ruimschoots met hard werken en onwijze winnaarsmentaliteit. Doelpuntenmachine! Situatie uit kampioensjaar 2008: Rian 9 goals gemaakt en in de laatste minuut een vrije bal krijgen; al grijnzend met zijn tweeën voordat de scheids in floot want we wisten beiden dat doelpunt 10 zo zou komen.. Heerlijk! Ik denk all-time topscorer van VEO 1?!

Mick Snel (kv TOP)
Heeft weinig introductie nodig; elke korfballiefhebber kent Mick. Bij Top was ik omringd door fantastische korfballers, maar vanwege zijn trainingsintensiteit noem ik Mick. Elke jonge/getalenteerde korfballer zou dat van dichtbij moeten zien en dan weer in de spiegel kijken. Doet er alles voor en verdient zo eigenhandig de titel van beste korfballer.

Roelof Taal
Van mijn coach in de C1, naar het kijken van zijn wedstrijden (Meervogels 1), tot teamgenoot bij VEO 1 en samen promoveren naar de overgangsklasse! Door de jaren heen veel van zijn korfbalintelligentie geleerd. Bovendien een prachtige korfballer waar je graag voor naar de zaal komt en goede teamgenoot die iedereen naar een hoger niveau kan brengen. Gratis tip: nog te bewonderen in VEO 3 en als bevlogen topcoach (met Marco samen) bij VEO A1!

Thomas Reijgersberg (Fortuna)
Behalve 1 DES-Pinkstertoernooitje samen, komt Thomas vooral op dit lijstje als één van de beste tegenstanders waar ik ooit tegen gespeeld heb. Vaak gaat rebounden om goed uitblokken, kracht, goed kijken/inschatten waar de bal komt én hoog springen. Tegenwoordig zit er veel meer dynamiek in en is uitblokken minder belangrijk dan goed inschatten waar de bal komt. Zie bijvoorbeeld Olav (PKC) en Nick (TOP). Thomas is daar al vele jaren uitmuntend in en kan zo tegenstanders domineren! Gaaf om naar te kijken; een hele grote uitdaging om tegen te spelen.

Judith Vellekoop
Van VEO F1 t/m VEO 1 samen doorgemaakt! Vele kampioenschappen en ook nog samen geselecteerd mogen worden voor NoordWest <19! Vaak samen in één vak en ondanks soms wat chagrijn/koppigheid toch elke wedstrijd tot een goed einde gebracht met elkaar! Ik snap d’r schottechniek nog steeds niet, maar alle verenigingen waren (terecht) bang voor Judith en haar goals!

Ellen van Heusden
5 jaar samen in VEO 1; 4 keer kampioen geworden! Soms bij elkaar in het vak, maar meestal kon ik vanuit de verdediging al zien aankomen dat El een schotbeweging deed en dan via een stuit naar binnen speelde om een doorloop te maken. Elke wedstrijd weer; maakt niet uit tegen wie! Perfecte en altijd positieve teamspeelster.

Celeste Split (kv TOP)
Wereldklasse! Geen schotspelletjes tegen spelen en op trainen even met de dames 1-tegen-1 meedoen is tegen Celeste ook levensgevaarlijk. Onwijs leuke meid en beste aanvallende dame die ik ooit heb zien spelen.

Jeanne Jongenburger
Het kortst mee samengespeeld, maar maakte het ‘kampioensvak’ (seizoen 2007-2008) met Judith en Rian compleet! Ongekende onoverwinnelijkheid, vuur, inzet, strijd in het veld. Door een killer blok, afgewisseld met onmogelijke onderscheppingen, heerlijk om in je team te hebben én om naar te kijken. Dus hopelijk nog lang op het VEO-veld te zien.

Coach: Ruud Vellekoop
Ik heb veel fantastische coaches gehad; Remco Breedveld was de juiste man, op de juiste plek toen mijn team in de A naar de Hoofdklasse promoveerde. Arnold Jongenburger bracht overtuiging, passie en veel enthousiasme in VEO 1 waardoor de weg naar boven ingezet kon worden. Bij Top was Hans Heemskerk een fantastische coach. Van allemaal heb ik veel geleerd, maar geen coach heeft mij zo lang geholpen als Ruud Vellekoop (vanaf de F1 t/m B1 geloof ik). Elke training weer bevlogen en na elk jaar een rapportje inclusief tips waar je het jaar daarna nog meer op kon verbeteren. Toen was een trainer/coach voor mij vanzelfsprekend; nu realiseer ik me hoeveel vrije tijd mensen investeren en dat ze eigenlijk 8-10 kinderen een geweldige tijd geven + ze verder helpen in hun hobby! Dus chapeau aan alle jeugdcoaches en voor mij in het speciaal Ruud die mij & mijn lichting altijd gepassioneerd begeleid heeft.