Het favoriete team van.. Jelle Hofland

Na het succes van de rubriek van Korfbal.nl gaan we vrolijk verder op de site van VEO. In ´Het Favoriete Team Van´ stellen (oud)spelers van VEO hun beste team op. Met welke spelers hebben zij mooie momenten gehad? Of welke spelers zijn echt van grote klasse? Deze editie vragen wij scherpschutter en aanvoerder van het ‘sterrenensemble’ VEO 4 Jelle Hofland.

Dit zijn de 8:

Ik zal eerst een korte introductie doen voor een ieder die mij niet kent. Ik ben Jelle Hofland, 25 lentes jong, kind van de club Steeds Hooger (inmiddels kv Apeldoorn), via AW.DTV, Rohda en een jaar coachen bij Paal Centraal terecht gekomen bij VEO om samen met m’n vriendin gezellig in VEO 4 een balletje te gooien. Met deze lange korfbalreis in mijn achterzak vroeg Daan mij of ik een favoriet team op wou stellen. En dit mag ik natuurlijk niet weigeren tegenover onze coach. Dus bij deze mijn team:

Errol Opering (Rohda)
Mijn oude vakmaatje bij Rohda. Korfbaltechnisch was t misschien niet de beste korfballer in de wereld, maar niemand kon je vertrouwen geven zoals Errol dat deed. Weet echt z’n ploeggenoten beter te maken. Was daarnaast altijd goed aan ‘t warm draaien in het alfa college voor een avondje stappen in Groningen.

Max Malestijn (Dos 46)
Een korfbalveld heeft 4 hoeken, dat is algemene kennis, 8 als je die bij de middellijn meetelt. Ik heb ooit in een seizoen 2 keer tegen Max mogen spelen met Rohda 2 en als je het mij vraagt heeft de Eendracht een hoekje of 48. Max heeft me ze allemaal zeer uitgebreid laten zien. Ik heb zelden zo weinig in kunnen brengen tijdens een wedstrijd. Gelukkig kon ik mij nog troosten met de gedachte dat ik wel weg was gespeeld door een oude rot…. tot ik er aan de bar achter kwam deze jongen met een licht kalend hoofd pas 18 lentes jong was (en een hele aardige vent). De terugweg vanaf Nijeveen was lang….

Philippe N… (sorry ik weet je achternaam echt nog steeds niet)
Onze mooiboy van VEO 4 is niet alleen buiten het veld een genot om naar te kijken. Ook binnen de lijnen shined deze man. Met zijn vele acties met een hoge entertainment waarde een ware publiekstrekker. Daarnaast is hij de ideale vakgenoot die mij laat doen wat ik het liefste doe stilstaan, onder de paal.

Rieks van Dam
Zoals Mick Snel regelmatig zegt: “Scoren is voor de mindere goden”, iets wat Rieks zeker begrepen heeft. Daarnaast heeft onze interim coach ook de capaciteit om zichzelf als coach gewoon in te zetten, pure klasse. Daarnaast wil ik Rieks ook inzetten als troef om ook zeker weten de 3e helft te winnen, een vaak onderschatte kwaliteit.

Amy Mooij (Rohda)
Balbeheersing. Meer kan ik er niet over zeggen. Ik ken niemand met de balbeheersing van Amy. Als je ergens een bal moest krijgen dan kreeg je hem, ook al was het nagenoeg onmogelijk. Daarnaast is het heerlijk om een vakmaatje naast je te hebben staan, waarbij je, als ze schiet, als vast onderweg kan gaan naar de middellijn. Ook werkt het plezier wat Amy kan hebben in leuke passjes en kansen altijd aanstekelijk.

Anouk Mulders
Dit moet ik zeggen anders dan heb ik ruzie thuis. Nee grapje, ik vind het echt heel leuk om samen met je te spelen hoor. Ik denk dat de meeste mensen die ons op de eerste training bij VEO samen zag trainen niet zouden geloven dat dat pas de eerste keer was dat we ooit samen speelden. Blijkbaar hebben we toch nog ergens een soort van klik 😉

Ilona van den Berg (AW.DTV)
Ongetwijfeld één van de aanvallend beste dames die er rond heeft gelopen in de Korfbal League de afgelopen jaren. Super knap hoe zij het keer op keer weer voor elkaar kreeg in de slotfase van een wedstrijd en hoe zij zo AW.DTV meerdere jaren richting de playoffs sleurde.

Lisette Altena                                                                                              Daarnaast een harde werkster van VEO 3. Iemand die de gaten dichtloopt, alles heeft onder de paal en een positivo is, wil je natuurlijk altijd in je team hebben. Daarnaast bedenk je jezelf als heer natuurlijk wel 2 keer voor dat je een rebound duel aangaat met Lisette.

Coaches:
De award voor de coach die het beste stoelen boven zijn hoofd kan tillen gaat uiteraard naar Daan de Groot. Daarnaast heb ik het genoegen mogen hebben om onder vele geweldige trainers te trainen en spelen, waar ik er 2 van wil uitlichten. Allereerst Jan Niebeek, tegenwoordig bij TOP, die ik heb meegemaakt in mijn eerste jaar AW. Geweldig om te zien met wat voor toewijding hij werkte aan het korfbaltrainerschap. Daarnaast de korfballer van de eeuw, Taco Poelstra, onder wie ik 2 jaar heb getraind bij Rohda. Ongelofelijk het plezier waarmee hij 2x in de week van Groningen naar Amsterdam kwam puffen. Wat Taco daarnaast voor mij onderscheid is z’n geweldig goede gevoel voor het spelletje, waarmee hij haarfijn kon aanvoelen wat er moest gebeuren.