Gemiste strafworpen doen VEO de das om

Wanneer je in een gelijk opgaande wedstrijd de kansen mist die je krijgt dan krijg je het deksel op de neus. Dat overkwam VEO in de wedstrijd tegen concurrent DVS’69. Los van overige schoten werden maar liefst 5 van de 6 verkregen strafworpen niet verzilverd en dat deed de Voorburgers uiteindelijk de das om. DVS’69 vertrok met een 11-13 overwinning in de wetenschap dat de titelstrijd weer helemaal op is.

In het begin wees helemaal niets op een overwinning van DVS’69. VEO begon sterk, scoorde snel via Dagmar Rosenbrand en hield de druk er verdedigend goed op. DSV’69 kwam in die eerste minuten niet eens tot een schot, met name door goed blokkeren van de VEO dames. Omdat de VEO aanval niet profiteerde kon DVS’69 toch gelijk maken en startte daarmee een gelijk opgaande eerste helft.

Geen kwalitatief erg goede eerste helft overigens. De druk van de strijd om de eerste plek leek beide teams te verlammen en hoewel VEO vrijwel steeds op voorsprong kwam, was die voorsprong nooit groter dan een enkele goal en kwamen de gasten uit Hendrik Ido Ambacht steeds weer op gelijke hoogte. Dat VEO vlak voor rust, bij de stand 6-6, een strafworp miste leek toen een ongelukje, al zou later blijken dat het als voorteken had moeten worden opgevat.

Want vlak na de pauze miste VEO opnieuw vanaf de stip. Nog steeds leek het geen echte consequenties te hebben, want VEO bleef de boven liggende partij. Het spel leek ook beter en sneller te worden en de kansen bleven komen. Het schot liet het echter op beslissende momenten afweten. Acties naar binnen zagen er kansrijk uit, maar leverden wel overtredingen, maar ook geen doelpunten op. En omdat de na die overtredingen verkregen strafworpen verder in die tweede helft ook niet werden benut bleef de schade voor DVS’69 beperkt.

Wel bleef VEO aan de goede kant van de score en wist zelfs eenmaal, bij 10-8, twee goals voorsprong te nemen. Nadat in die fase wederom 2 strafworpen onbenut bleven kantelde de wedstrijd. In plaats van11-9 werd het 10-10 en daarna drukte DVS’69 door tot 10-12. VEO bracht hierna nog diverse verse krachten in, maar het mocht niet baten. Niet lang na de 11-12 scoorde DVS’69 opnieuw  en daarna was de tijd te kort voor VEO om het gat nog te dichten.

Resultaat was een 11-13 nederlaag en de wetenschap dat DVS’69 in verliespunten gelijk gekomen is met de koploper. Als DVS’69 de uitgestelde wedstrijd tegen Velocitas naar verwachting wint, dan staan beide teams gelijk en zal in de resterende wedstrijden bekeken moeten worden of nog een van de twee een misstap maakt, of dat het op een beslissingswedstrijd zal uitdraaien.

Bij VEO werd Robin van den Bosch met 4 goals topscorer, terwijl Sander Jongenburger (2) , Kady Roeten (2), Michiel Kimmel, Judith Vellekoop en Dagmar Rosenbrand ook de korf wisten te vinden.