Frank Damshuiser trainer van VEO 2

De c.k.v. VEO uit Voorburg heeft voor het komend seizoen de technische staf versterkt met Frank Damhuiser, die de reserves van de Voorburgse club onder zijn hoede zal nemen.

Frank Damshuiser is afkomstig van Excelsior uit Delft. Hij speelde 22 jaar voor Delftenaren, waarvan 13 jaar in het eerste team. Daarnaast trainde en coachte hij verschillende jeugd- en senioren teams binnen zijn vereniging.

Nadat hij mede door blessures gestopt was als speler heeft hij vorig jaar een jaartje rust genomen, maar  toen hij via Maarten Taffijn, die volgend seizoen VEO 1 onder zijn hoede heeft,  in contact kwam met VEO was een beslissing snel genomen. Damhuiser is enthousiast over wat hij bij VEO aantrof: “Het is een vereniging waar al veel zaken goed zijn geregeld en daar heb ik een goed gevoel over. Werken met VEO 2 zie ik als een uitdaging omdat het een team is met een hoog niveau en er bovendien nog aanvulling vanuit de jeugd zit aan te komen. Ik wil met die groep aan de slag om er een goed team van te maken en ze individueel klaar te stomen voor het eerste.”

Ook VEO is enthousiast over deze versterking van de technische staf. Damien Folkerts, bestuurslid Technische Zaken: “Wij denken dat we in de combinatie Maarten en Frank twee trainers hebben die onze selectie nog verder kunnen brengen. Met hen willen we er voor zorgen dat de selectie aanvallend en aantrekkelijk korfbal blijft spelen en resultaten blijft boeken.”