Fijne Feestdagen Allemaal!!!

Beste VEO-ers,

2018 is voor VEO een mooi jaar om op terug te kijken.

Er waren legio successen: We hebben een begin gemaakt met de samenwerking met andere verenigingen, er waren prachtige evenementen zoals het Hemelvaart-toernooi, Avondvierdaagse, Dartavond, Klaverjassen, te veel om allemaal op te noemen… Meerdere jeugd- en seniorenteams behaalden titels (taart en champagne!)… We dragen sinds kort prachtige “Fan-sjaals”, terwijl de selectiespelers op de valreep naar 2019 een mooi nieuw tenue ontvingen… Plus (last but not least…) was 2018 voor VEO 1 -en daarmee de hele vereniging…- een daverende dubbelslag, een ongekend kampioensjaar!!!…

Voor een voorzitter allemaal dingen om erg trots op te zijn. Als een voorzitter met veel aandacht voor de ontwikkeling van jeugdigen, ben ik vooral trots op de waarden die VEO als vereniging daarbij uitdraagt en hoog in het vaandel heeft staan.

Enkele waarden die mij daarnaast in het bijzonder raken:

Een belangrijke is het empathisch vermogen waarmee we anderen benaderen. Soms zegt of doet een ander iets, waar je niks van begrijpt en je kwetst of raakt. Door toch een gesprek aan te gaan en je te verdiepen in de ander kan er toch opeens begrip ontstaan. Conflicten worden met gesprekken opgelost en men kan zich daardoor inleven in de ander.

Ook de verbindende factor van onze vereniging is een grote waarde. We verbinden ons met de naasten om ons heen. In voor en tegenspoed houd je elkaars hand vast. Meerderen van ons hebben dit jaar grote tegenslag en soms zelfs persoonlijk verlies moeten ervaren. Op het moment dat ik dit schrijf, duimen we in het bestuur voor hen die nu knokken voor herstel…  Dit zegt iets over dat wij als VEO-ers ons verbinden met en via de vereniging, we zijn loyaal naar elkaar.  Echter, soms gaan dingen anders dan je zou willen, maar dan kan je zoeken naar het gezamenlijke doel. Als voorzitter zag ik dit het afgelopen jaar nogal eens gebeuren en vind dit een grote kracht.

Respect is altijd een belangrijke leidraad in de omgang met elkaar. In het dagelijks leven maar zeker ook binnen en rondom het speelveld. Respect hebben voor elkaar betekent de ander erkennen in diens inspanning en in zijn waarde laten. Respect en dank heb ik met name voor alle vrijwilligers die betrokken zijn bij VEO. Hun inzet is absoluut onmisbaar voor het succes van VEO.

Het dubbele kampioenschap van ons vlaggenschip is een geweldige sportieve prestatie geweest en waren eigenlijk kampioenschappen van en door de hele vereniging. Geleverd door sportief talent, zware trainingsarbeid, staf en vanuit de kracht van een brede selectie, die zich in blauwe wolken gehuld gesteund wist door een legertje aan vrijwilligers en een fantastische negende man/ vrouw (de “Blue Tigers”)… De dubbele titel kwam mede tot stand door onze gemeenschappelijke waarden, waardoor de leden zich betrokken voelen bij de vereniging en -vaak van generatie op generatie- de schouders eronder zetten… Laten we deze krachten koesteren en vasthouden!

Dit alles maakt mij een trotse voorzitter die met vertrouwen en verwachting uitziet naar volgend jaar, weer een jaar dichterbij ons 100-jarig bestaan!

Graag hef ik met jullie allemaal op 19 januari na de wedstrijd van VEO 1 rond de klok van 20.30 u in sporthal Essesteijn het glas op 2019…🥂

Iedereen veel dank voor jullie inzet, ik wens iedereen fijne feestdagen en bovenal een gezond 2019!

Namens het bestuur,

Cock Fuchs