Eenvoudige zege voor VEO

Tegen het laag geklasseerde NKC’51 had VEO het in de beginfase even moeilijk. Maar nadat de thuisclub al bij de rust een gaatje geslagen had, liep het in de tweede helft verder weg en eindigde de wedstrijd in een ruime 20-13 overwinning voor de Voorburgers.

VEO startte deze wedstrijd met één wijziging ten opzichte van de wedstrijd een week eerder, want Lieke Glasbergen begon nu in de basis ten koste van Sanne Cramer. De wedstrijd tegen NKC’51 ui Nijverdal was voor het standaardteam van VEO de eerste op het nieuwe kunstgrasveld op sportpark Westvliet. Of het daar aan lag of niet, maar de wedstrijd begon vrij moeizaam voor VEO. De gasten uit Nijverdal konden tot 2 keer toe een voorsprong nemen, voordat VEO bij 3-2 voor het eerst het heft in handen nam.

Vanaf dat moment tot aan de rust kon VEO de voorsprong langzaam maar zeker uitbreiden. Verdedigend ging de boel nu op slot en aanvallend werd er gevarieerd gespeeld en werden de kansen ook benut. Het gevolg was een al comfortabele 8-4 voorsprong halverwege de wedstrijd.
Na de rust ging VEO op dezelfde voet door en toen het na 10 minuten in de tweede helft 12-6 was geworden was de wedstrijd eigenlijk al beslist. VEO hield de snelheid in het aanvalsspel en dwong zodoende de verdediging van NKC’51 tot het maken van overtredingen. Dat leidde weer tot een grote hoeveelheid vrije ballen en vooral strafworpen en daar wist VEO wel raad mee. Want zelfs de enkele strafworpen die gemist werden, leidden na een succesvolle rebound weer tot doelpunten in tweede instantie.

Nadat bij 17-9 een maximale voorsprong van 8 goals was bereikt kon NKC’51 voor de enige keer in de wedstrijd 2 maal achter elkaar scoren. Maar daar bleef het bij en een eindsprintje van VEO, met intussen ook Remi Hartgens en Robin Fuchs als invallers in de ploeg, leidde nog tot de gewenste 20 goals, met een 20-13 eindstand als resultaat.

Een goede opsteker voor VEO dat volgende week afreist naar Ermelo, om daar met medekoploper Dindoa de strijd aan te gaan.