Eenvoudige zaalstart voor VEO

De korfballers van VEO zijn de zaalcompetitie eenvoudig begonnen met een 10-18 overwinning op Fluks. Zonder echt te overtuigen wist VEO de punten mee naar huis te nemen.

Het achttal van VEO, dat in de vaste samenstelling kon beginnen, startte overtuigend met de wedstrijd. Met scherp spel werd Fluks vanaf het begin onder druk gezet. VEO degradeerde vorig seizoen uit de 1e klasse en heeft als doelstelling om dit jaar die degradatie weer ongedaan te maken. En dat betekent dat veel tegenstanders juist tegen de Voorburgers hun beste beentje voor willen zetten.

Zo was dat ongetwijfeld ook het geval bij Fluks, maar de Noordwijkers zagen toch geen kans om het VEO echt lastig te maken. VEO overtuigde vooral in het begin en wist in die fase genoeg afstand te nemen. Bij de rust leidde VEO al comfortabel met 6-11.

In de tweede helft overtuigde VEO minder. Het werd allemaal rommeliger en VEO liet zich daarin mee slepen. De ploeg bleef wel scoren, maar minder dan in het eerste bedrijf. Omdat Fluks dat ook niet deed werd de wedstrijd er echter ook niet spannender op. Coach Jelle den Dekker bracht voor extra schotkracht nog wissels in in de persoon van Sander Jongenburger en Judith Vellekoop, maar toch bleef de score achter. Het eindresultaat was een 10-18 overwinning en daar viel weinig op af te dingen.

Zaterdag a.s. speelt VEO in sporthal Essesteijn de eerste thuiswedstrijd van het zaalseizoen. Om 20:15 uur is Velocitas uit Leiderdorp de tegenstander.