Een bijzondere week, een bijzondere dag en bijzondere momenten

Deze week begon bijzonder. Op de ALV van afgelopen dinsdag ben ik voor de komende twee jaar in de functie van penningmeester van c.k.v. VEO aangesteld. Ik volg daarmee Luc Terra op, die aan het penningmeesterschap de afgelopen drie jaar op uitstekende wijze invulling heeft gegeven. Ik word hierbij net als Luc ondersteund door Ed van den Bosch, onze administrateur. Ik treed aan op een voor VEO bijzonder moment: de opmaat naar het 100-jarig bestaan! Ik zie uit naar een boeiende tijd en heb al een paar maanden kunnen meelopen om de overdracht soepel te laten verlopen.

De zaterdag begon ook bijzonder, 19 oktober is namelijk de geboortedag van onze zoon (en D1 speler) Florian, inmiddels als weer 11 jaar. Feest dus vandaag. De dag is extra bijzonder omdat er ook een belangrijke inhaalwedstrijd staat gepland: VEO D1 tegen Refleks D2. Op de eerder geplande dag volgens de wedstrijdkalender was het voor Reflex niet gelukt om hun team compleet aan te laten treden. Naar goed gebruik (en vooruitlopend op een aanwijzing door de bond van een nieuwe datum) is in overleg met de wedstrijdsecretariaten van VEO en Refleks gekozen voor zaterdag 19 oktober. Als gevolg hiervan was duidelijk dat dit een kampioenswedstrijd zou worden met als inzet wie bovenaan in de poule zou eindigen en met het veldkampioenschap aan de haal zou gaan….

De eerste wedstrijd tegen Refleks stond de D1 nog goed in het geheugen. Met een verschil van een paar punten (2-5) had Refleks die wedstrijd op 7 september namelijk gewonnen. Kansen waren er voor VEO te meer, echter leek er een cellofaantje over de korf gespannen. Zou het dit keer beter gaan? Alle andere wedstrijden waren immers gewonnen, maar dat gold voor Refleks net zo goed.

Het weer was ons goed gezind, er scheen zelfs af en toe een zonnetje. De wedstijd? Die verliep volgens planning. Opdracht van coaches Thomas en Esther was (zo is mij verteld) om tenminste vier punten voor te komen en dan de voorsprong te behouden. Na de snelle 1-0 van Yalou, gevolgd door de 2-0 en 3-0 van Julian kwam de reactie van Relfeks pas los. 3-1. De spanning was er bij de D1 gelijk vanaf, ze kwamen goed in de wedstrijd. Voordat het rust was, is via Judith, Linda en Florian de 6-1 op het scorebord te zien. Na de rust gaat dit verder met doelpunten van achtereenvolgens Judith, Diede, Rowena (2x) Judith, en Robin tot de 12-1. Dan scoort Reflex weer. 12-2. Robin maakt er gelijk 13-2 van en Willemijn gaat voor de 14-2 maar ziet haar doelpunt wegens verdedigd worden afgekeurd. Voor ons telt hij net zo hard mee. De oplettende lezer zal Estelle in dit rijtje missen, maar zij kon er helaas niet live bij zijn en is via de app op de hoogte gehouden. Florian maakt de eindscore af op 14-2, waarna wordt afgefloten. Erop en erover zeggen we dan. Goed gespeeld en met 5 van de 6 wedstrijden gewonnen, een positief doelsaldo van +71 (+81 /-10) fier bovenaan. De nummer 2 (Refleks steekt daar met een +26 (+54/-28) was schril bij af… Dit belooft veel goeds voor de zaal!

Het bijzondere moment volgde in ons clubhuis. Bij de taart mocht ik voor het eerst namens het bestuur een winnend team huldigen. We hebben het kort gehouden en met een “we are the champions” en een vol clubhuis met alle supporters (fijn dat jullie er in grote getale waren!) werd er van de taart en warme chocomel gesmikkeld.

Oscar Mechielsen