VEO 4 veilig na spectaculaire uitslag

Afgelopen zaterdag speelde VEO 4 tegen ZKV 4 in Zaandam. VEO 4 stond met nog twee wedstrijden te gaan 4 punten voor op concurrent KIOS, er was dus nog minimaal 1 punt nodig om niet te degraderen. Van tevoren leek ZKV een lastige klus, want thuis was de wedstrijd helaas verloren gegaan. Vanwege een roulatiesysteem met heren uit VEO 3 is er het afgelopen zaalseizoen in zeer wisselende samenstellingen gespeeld. Deze week vertrok VEO 4 in een redelijk krappe bezetting met de 4 dames Carlijne, Marieke, Marit en Judith en met de heren Niels, Thomas, zonder de geblesseerde Arnold en zonder Wouter, die moest coachen, maar met Roelof en Rieks en reserve Kamil. Dankzij de medewerking van ZKV kon VEO 4 vijf kwartier eerder spelen, zodat men redelijk op tijd terug kon zijn voor de kampioenswedstrijd van VEO 1. VEO 4 begon erg goed aan de wedstrijd en de doelpunten vielen heel makkelijk. De ruststand was dan ook al 7-15, wat onwetende toeschouwers het idee had kunnen geven dat de wedstrijd al afgelopen was, terwijl ZKV bij de scheidsrechter informeerde of hij ook dopingtests afnam. Na de rust werd Niels, die voor het eerst speelde na een enkelblessure, vervangen door Kamil, die gelijk scoorde en zo de toon zette voor de rest van de wedstrijd. Het resultaat was een Korfbal league-waardige eindstand van 15-28. Mooi detail is dat alle spelers en speelsters minimaal 1 keer hebben gescoord. Met dit resultaat is het enige wat rest voor VEO 4 dit zaalseizoen de wedstrijd tegen Fiks, die volgende week van het kampioenschap kunnen worden afgehouden.

Geplaatst

Tags: